• (535) 769 5218
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TRABZON / ÇARŞIBAŞI Kerem Mahalle Ortaokulu Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. Duyurular
STRATEJİK PLAN

STRATEJİK PLAN

stratejik plan

0 10.10.2024 98

T.C

ÇARŞIBAŞI KAYMAKAMLIĞI

KEREM MAHALLE ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

 

 

 

 

2024-2028

STRATEJİK PLANI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Milli Eğitimin gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlaklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı, olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, düşünceli, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, karakter sahibi genç yetiştirmektir. Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona göre düzenlenmelidir.”

 

 

Mustafa Kemal ATATÜRK

 

 

 

 

 

 

Okul/Kurum Bilgileri

 

 

İli: TRABZON

İlçesi : ÇARŞIBAŞI

Adres:

Kerem Mah.Kerem2 Sok. No:30

Coğrafi Konum (link)

 https://goo.gl/maps/abYGLDUxZh22

Telefon

Numarası:

 0462 821 21 08

Faks Numarası:

 

 0462 821 21 08

e- Posta Adresi:

742994@meb.k12.tr

Web         sayfası adresi:

 https://carsibasikerem.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

 

 742994

Öğretim Şekli:

Tam Gün


 

SUNUŞ

Eğitim sistemlerinin temel amacı bireyin dolayısıyla toplumun şekillendirilmesidir. Devletler/milletler şimdi ve gelecekte ülkelerini yaşadığı dönemin refah seviyesinin üstüne çıkarmak üzere eğitim sistemlerini kurgularlar. Ekonomiyi ve maddi gelişmeyi hedef alan eğitim modelleri makine/teknoloji üretmiş ancak insanı makineleşmekten kurtaramamıştır. Bu modelin insanı mutlu etmediğini anlamak ülkemize/insanlığa çok pahalıya mal olmuştur.

            Geleneksel okul yönetim sistemleri yerini artık insanı merkeze alan, çağın ve geleceğin gereksinimlerine cevap verebilecek becerilerle donanmış ve bu becerileri tüm insanlık hayrına kullanabilen nesiller yetiştiren modellere bırakmak zorundadır. Doğru eğitilen bireyler öğretimin gerekliliğini kabul edecek ve öğrenmeye meyledecektir. Değişen dünyada eğitim, öğretimin önüne geçmiştir. Öğretim tek başına işlevsel değildir, eğitimle anlam kazanmaktadır. İstenen sonuç, eğitim temel alındığında elde edilecektir.

Okullar, dersliklerini bilişim dünyasının teknolojileri ile buluşturmakla kalmayıp milli ve manevi değerlerle donanmış, özgüveni yüksek, nitelikli insanlar yetiştirmeyi gaye edinmelidir.

Eğitim sistemimizin en önemli aktörü olan öğretmen ve yöneticiler görevlerinin geleceği inşa etmek, çocuklarımızın içindeki cevheri keşfetmek ve bu cevheri mücevhere dönüştürmek olduğunu, bu görevi ifa etmek için de kendilerini geliştirmek zorunda olduklarını fark etmişlerdir.

Öğrencilerimizi şekillendirmede ve amaçladığımız davranışları kazandırmada önemli etkisi bulunduğuna inandığımız okulumuz, günümüzün bilgi ve yoğun rekabetçi dünyasına en iyi şekilde hazırlama, eğitim sisteminin çift kanadını temsilen aklı ve kalbi birleştiren bir yolculuk yapma amacı gütmektedir. Kendi dil, kültür, tarih, medeniyet bilincine sahip; evrensel ahlaki değerleri temel alan “iyi insanlar” yetiştirmek, bilgi temelli mantıksal çıkarımlarda bulunabilen, bilgiyi dönüştürüp yeni tasarımlar yapabilen, sorunlara çözüm üretebilen, okuyan, araştıran, merak eden nesiller mükemmellik arayışımızın temel argümanıdır. 

Ülkemizin ve bizim hayalini kurduğumuz aklıselim, kalbi selim ve zevki selim bireyler yetiştirmek amacıyla kurumumuzun mevcut durumu analiz edilmiş, gelen veriler, hedefler, amaçlar ayrıştırılarak planlanan hedeflere ulaşmak için 2024 – 2028 yıllarını kapsayan stratejik plan çalışması yapılmıştır. Kurum olarak seçtiğimiz hedeflere ulaşmak için mutlaka istikrarlı, düzenli ve disiplinli bir şekilde çalışmak gerektiğine yürekten inanıyoruz.

Stratejik planlama çalışmalarında emeği geçenlere teşekkürü bir borç biliyor; plan hazırlama sürecinde olduğu gibi, uygulama sürecinde de aynı başarıyı sağlayabileceğimize yürekten inanıyorum. Saygılarımla…

        Süleyman YURTBAY

   Okul Müdürü

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

 

1.     GİRİŞ VE STRATEJİK PLANIN HAZIRLIKSÜRECİ

1.1.      Strateji Geliştirme Kurulu ve StratejikPlanEkibi 1.2.     PlanlamaSüreci

2.     DURUMANALİZİ

2.1.      KurumsalTarihçe

2.2.      Uygulanmakta OlanPlanınDeğerlendirilmesi 2.3.     MevzuatAnalizi

2.4.      Üst Politika BelgelerininAnalizi

2.5.      Faaliyet Alanları ile Ürün veHizmetlerinBelirlenmesi 2.6.     PaydaşAnalizi

2.7.      Kuruluş İçiAnaliz

2.7.1.Teşkilat Yapısı 2.7.2.İnsan Kaynakları 2.7.3.Teknolojik Düzey 2.7.4.Mali Kaynaklar 2.7.5.İstatistikiVeriler

2.8.           Dış Çevre Analizi (Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Yasal ve Çevresel Çevre Analizi-PESTLE)

2.9.        Güçlü ve Zayıf Yönler ile Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi 2.10.Tespit ve İhtiyaçlarınBelirlenmesi

3.  GELECEĞE BAKIŞ 3.1.Misyon 3.2.Vizyon 3.3.TemelDeğerler

4.   AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİNBELİRLENMESİ

4.1.  Amaçlar

4.2.  Hedefler

4.3.  PerformansGöstergeleri

4.4.  StratejilerinBelirlenmesi

4.5.  Maliyetlendirme

 

5.  İZLEME VEDEĞERLENDİRME

6.  Tablo/Şekil/Grafikler/Ekler


1.                  GİRİŞ VE STRATEJİK PLANIN HAZIRLIKSÜRECİ

1.1.              Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik PlanEkibi

 

 

Tablo 1. Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Ekibi Tablosu

 

Strateji Geliştirme Kurulu Bilgileri

 

Stratejik Plan Ekibi Bilgileri

 

Adı Soyadı

 

Ünvanı

 

Adı Soyadı

 

Ünvanı

SÜLEYMAN YURTBAY

MÜDÜR

SİNAN İSLAM

MÜDÜR YRD.

SİNAN İSLAM

MÜDÜR YRD.

FATİH KESİK

ÖĞRETMEN

ASLIHAN AKKAN

OKUL AİLE B. BŞK

MURAT LİKOS

ÖĞRETMEN

ZEHRA KILINÇ

ÖĞRETMEN

AYŞEGÜL KARA

ÖĞRETMEN

ÖZER KAYA

ÖĞRETMEN

MELEHAT BİRİNCİ

VELİ

 

 

 

 

 

 

1.2.              PlanlamaSüreci:

STRATEJİK PLANIN AMACI

             

                 Okulumuzda / kurumumuzda, toplumdan gelen talepleri dikkate alan, katılımcılığı önemseyen, hedeflerini netleştirmiş, hesap veren, şeffaf ve etkin bir yönetim anlayışı oluşturmak.

 

STRATEJİK PLANIN KAPSAMI

              Bu stratejik plan dokümanı Kertem Mahalle Ortaokulu’nun, mevcut durum analizi değerlendirmeleri doğrultusunda, 2024-2028 yıllarında geliştireceği amaç, hedef ve stratejileri kapsamaktadır.

 

STRATEJİK PLANIN YASAL DAYANAKLARI

SIRA NO

                     DAYANAĞIN ADI

1

5018 yılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu

2

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 2013/26 Nolu Genelgesi

3

Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Plan Hazırlık Programı


 

2.                  DURUM ANALİZİ

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

Durum analizi bölümünde, aşağıdaki hususlarla ilgili analiz ve değerlendirmeler yapılmıştır;

    Kurumsal tarihçe

    Uygulanmakta olan planın değerlendirilmesi

    Mevzuat analizi

    Üst politika belgelerinin analizi

    Faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerin belirlenmesi

    Paydaş analizi

    Kuruluş içi analiz

    Dış çevre analizi (Politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, yasal ve çevresel analiz)

    Güçlü ve zayıf yönler ile fırsatlar ve tehditler (GZFT) analizi

    Tespit ve ihtiyaçların belirlenmesi

 

 

 

 

 

 


 

2.1.            Kurumsal Tarihçe

Okul/kurumun hangi tarihte hangi amaçlara hizmet etmek için kurulduğu, bugüne kadar geçirdiği aşamalar, kurumsal yapıyı ve kültürü etkileyen gelişmeler ve önemli yapısal dönüşümler kısaca değerlendirilir.

1966-1967 eğitim öğretim yılında geçici bir binada eğitim-öğretime açılmıştır. Devlet tarafından inşa edilen okul 1968-1969 yılında tamamlanmıştır. 2012-2013 eğitim öğretim yılında okulumuz ilkokul ve orta okul olarak ayrılmış bir şekilde tek binada eğitim öğretime devam etmektedir.2016-2017 yılında ilkokul kısmının Fener Şehit Muhammet Türk İlkokuluna taşınması sonucunda bağımsız ortaokulu olarak eğitim öğretime devam etmektedir.

Emniyet Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Benim Polisim’ şiir yarışmasında il ikinciliği.

Kurumsal tarihçe bölümünde;

    Okulun kuruluş tarihi, nerede ve kim tarafından kurulduğu,

    Geçirdiği isim değişiklikleri,

    Geçirdiği yapısal değişimler,

·         Hedefkitlesi

gibi bilgiler yer almalıdır

2.2.              Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi

 

Kerem Mahalle Ortaokulu 2019-2023 Stratejik Planı, 4 yıl boyunca uygulanmış, öngördüğümüz hedeflerin önemli çoğunluğuna ulaşılmıştır. Uygulanmakta olan stratejik planda yer alan “Durum Analizi” bölümü, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Stratejik Planları ile uyumludur. Hedeflerin gerçekçi, somut ve güncel ifade edilmesi bakımından okulöncesine özgü göstergeler de yer almaktadır. Stratejik plan hazırlama sürecinde verilen eğitimlerin yetersiz kaldığı ve bunların yeni plan sürecinde artması planı daha verimli hale getirebilir.

2.3.            Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi

 

Kamu Yönetim Reformu kapsamında alınan Yüksek Planlama Kurulu kararlarında ve 5018 sayılı kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda, kamu kuruluşlarının stratejik planlamalarını hazırlamaları ve kuruluş bütçelerini bu plan doğrultusunda oluşturmaları öngörülmektedir. “Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Bu amaçla DPT tarafından, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi kanununun 9’ uncu maddesine dayanılarak “Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” hazırlanmıştır. Bu yönetmeliğe göre; stratejik planlama çalışmalarının kapsamdaki tüm kamu idarelerine yaygınlaştırılması, aşamalı bir geçiş takvimi dâhilinde yürütülmüştür. Söz konusu geçiş takvimine göre Milli Eğitim Bakanlığı, 2019-2023 yıllarını kapsayacak olan ilk stratejik planını hazırlayarak yürürlüğe koymuştur.

 

Yasal Yükümlülük (Görevler)

Dayanak(Kanun, Yönetmelik, Genelge Adı ve Numarası )

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ ıncı maddesi ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı kanunun 15’ inci maddesine dayanılarak “Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” hazırlanmıştır. Kalkınma planları yıllık programlar ile diğer ilgili programlar dikkate alınarak hazırlanan stratejik planlar, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı (DPT) ve diğer ilgili kurumların öngörülen süreçlerinden geçerek yürürlüğe girmektedir.

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ ıncı maddesi

“Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Kamu idareleri, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırmak

zorundadırlar. Kamu idareleri bütçelerini, stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerle uyumlu ve performans esasına dayalı olarak hazırlarlar. Kamu idarelerinin bütçelerinin stratejik planlarda belirlenen performans göstergelerine uygunluğu ve idarelerin bu çerçevede yürütecekleri faaliyetler ile performans esaslı bütçelemeye ilişkin diğer hususları

belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.”

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi kanununun 9’ uncu maddesi

24 Aralık 2005 tarihinde yayımlanan 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu Ayrıca ;

 

MEB Strateji Geliştirme Bakanlığı 2010/14 sayılı genelge, Kasım 1999 tarih ve 2506 sayılı Tebliğler Dergisi yayımlanan Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi - Şubat 2002 tarih ve 2533 Sayılı TD yayımlanan MEB Taşra Teşkilatı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Projesi ile okulumuzda stratejik plan hazırlanmıştır.

24 Aralık 2005 tarihinde yayımlanan 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu

Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak; onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek.

* 1739 sayılı kanunun23. maddesi,

*222 sayılı kanunun 1. maddesi,

*İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5. Maddesi

Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünden yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamak.

* 1739 sayılı kanunun

*23. maddesi.

Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak

* İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin

5. Maddesi

Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak,

* İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5. Maddesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.4.            Üst Politika Belgeleri Analizi

Tablo 2. Üst Politika Belgeleri Analizi Tablosu

Üst politika belgelerinde Bakanlığımızın görev alanına giren konular ayrıntılı olarak taranmış ve bu belgelerde yer alan politikalar dikkate alınmıştır. Stratejik plan çalışmaları kapsamında taranmış olan politika belgeleri aşağıdaTablo 3, Tablo 4 ve Tablo 5’te verilmiştir.

 

Tablo 3: Üst Politika Belgeleri

Temel Üst Politika Belgeleri

Diğer Üst Politika Belgeleri

Kalkınma Planları

Öğretmen Strateji Belgesi

Orta Vadeli Programlar

Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı

Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programları

Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı

MEB 2024-2028 Stratejik Planı

Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı

Millî Eğitim Şura Kararları

Ulusal Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı

İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı

2024-2028 Türkiye Çocuk Hakları Strateji Belgesi ve Eylem Planı

İlçe MEM 2024-2028 Stratejik Planı

 

 

 

Tablo 4: Üst Politika Belgeleri Analizi Tablosu

 

Faaliyet Alanı

Ürün/Hizmetler

Eğitim-Öğretim Faaliyetleri

Öğrenci İşleri

Kayıt-nakil işleri

Devam-devamsızlık

Sınıf geçme

Sınav hizmetleri

Rehberlik Faaliyetleri

Öğrenci rehberliği

Veli rehberliği

Diğer rehberlik faaliyetleri

Sosyal Faaliyetler

Faaliyet alanlarının tespiti

İlgi ve yeteneklere göre yönlendirme

Katılımın sağlanması

Dış paydaş iş birlikleri

Faaliyet takvimi

Raporlama

Sportif Faaliyetler

Faaliyet alanlarının tespiti

İlgi ve yeteneklere göre yönlendirme

Rehberlik

Yarışmalar düzenlenmesi ve katılımın sağlanması

Dış paydaş iş birlikleri

Faaliyet takvimi

Raporlama

Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler

Faaliyet alanlarının tespiti

Katılımın sağlanması

Dış paydaş iş birlikleri

Faaliyet takvimi

Raporlama

İnsan Kaynakları Faaliyetleri

Merkezi/Mahalli hizmet içi kurs/seminerlere katılım

Eğitim içerikli toplantılar

Kurum içi ve kurum dışı personel etkinlikleri

Dış paydaş iş birliğindeki eğitim faaliyetleri

Okul Aile Birliği Faaliyetleri

İş birliği

Toplantılar

İhtiyaçların ve sorun alanlarının belirlenmesi

İhtiyaçların giderilmesi

Öğrencilere Yönelik Faaliyetler

Okul içi ve okul dışı faaliyetler

Ekiplerin ve kurulların işleyişi

Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri

Öğrenci takip kartları

Ortak sınavlar

Rehberlik

Yönlendirme

Değerlendirme toplantıları

Öğrenme Ortamlarına Yönelik Faaliyetler

Fiziki koşulların iyileştirilmesi

Laboratuvarların amacına uygun işleyişi

Derslik başına düşen öğrenci sayıları

Öğretmenlerin mesleki gelişimleri

Ders Dışı Faaliyetler

Okul dışı öğrenme ortamları

Ders dışı etkinlikler

Okul-aile iş birlikleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.5.            Faaliyet Alanları ile Ürün/Hizmetlerin Belirlenmesi

 

Tablo 5: Faaliyet Alanlar/Ürün ve Hizmetler Tablosu

Faaliyet Alanı

Ürün/Hizmetler

 

 

 

 

 

Eğitim-Öğretim

1)Ulusal ve uluslararası bilimsel yarışmalara katılabilecek öğrenciler yetiştirilmesi

2)Sosyal yönü ve özgüveni gelişmiş, akademik başarısı yüksek, nitelikli öğrenciler yetiştirilmesi

3) Öğrenme-öğretme sürecinin planlanması (Yıllık planların, etkinliklerin, çalışma yapraklarının ve öğretim materyallerinin hazırlanması)

4)Öğrenci başarısının belirlenmesi

5)Kayıt-nakil işleri, Devam-devamsızlık, Sınıf geçme, Sınav hizmetleri

 

 

Rehberlik faaliyetleri

 

1)Öğrencilerin gelişimlerinin takip edilmesi ve desteklenmesi. (Otobiyografi tekniği, çoklu zekâ, ergenlik dönemi özellikleri, öğrencilerin yeteneklerini ve ilgilerini belirlemek için yapılan akademik benlik ölçeği çalışmaları.)

2) Öğrenci davranışlarının geliştirilmesi.

3) Sağlıklı yaşam

4) Aile Eğitimleri (Çocuğumla Büyüyorum, İletişim Teknikleri, Motivasyon ve Sınav Kaygısı, SBS ve Motivasyon) ve Ailelerle Bireysel Görüşmeler.

 

Sportif faaliyetler

 1) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre okul takımları ve etkinlik gruplarının kurulması. Turnuvalar.

 2) Öğrencilerin sportif faaliyetlerde yarışmalara katılım

Kültürel ve sanatsal faaliyetler

1)Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre koro, okul bandosu ve çalgı gruplarının oluşturulması, yarışmalara katılmaları-konserler.

2)Öğrencilerin sanatsal faaliyetlerinin değerlendirildiği yarışmalara ve sergilere katılım

Öğrenme ortamlarına yönelik faaliyetler

1)Bilim ve teknolojideki gelişmelerden yararlanılması

Ders dışı faaliyetler

1)Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak,

 


 

 

Paydaş Önceliklendirme Matrisi

 

 

 

Paydaş

İçPaydaş

DışPaydaş

Yararlanıcı (Müşteri)

Neden Paydaş?

Önceliği

MEB

 

Ö

 

Bağlı olduğumuz merkezi idare

1

Öğrenciler

 

 

Ö

Hizmetlerimizden

yaralandıkları için

1

Özel İdare

 

Ö

 

Tedarikçi mahalli idare

1

STK

 

 

O

 

Amaç      ve     hedeflerimize

ulaşmak           iş           birliği yapacağımızkurumlar

 

2

 

Yararlanıcı Ürün/Hizmet Matrisi

 

Ürün/Hizmet

 

 

 

 

Yararlanıcı (Müşteri)

Eğitim-Öğretim(Örgün- Yaygın)

Yatılılık-Bursluluk

NitelikliİşGücü

AR-GE, Projeler, Danışmanlık

Altyapı,Donatım Yatırım

Yayım

Rehberlik, Kurs, Sosyal etkinlikler

Mezunlar(Öğrenci)

Ölçme-Değerlendirme

Öğrenciler

Ö

o

 

 

 

 

 

 

 

Ö

Ö

Ö

 

 

Veliler

 

 

 

 

 

 

Ö

 

 

 

 

 

 

Üniversiteler

 

 

o

o

 

 

 

Ö

 

Medya

 

 

o

o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uluslararası kuruluşlar

 

 

 

 

o

 

 

o

 

 

 

Meslek Kuruluşları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sağlık kuruluşları

 

 

o

 

 

 

 

 

 

Diğer Kurumlar

 

 

 

 

 

 

 

 

o

Özel sektör

 

 

Ö

o

 

 

o

 

 

 

 

Tablo 4. İç ve Dış Paydaş Analizi

Paydaş Adı

İç / Dış Paydaş

Önem Derecesi

Etki Derecesi

Milli Eğitim Bakanlığı

Dış Paydaş

5

5

Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü

Dış Paydaş

5

5

Diğer Kurum/Kuruluşlar

Dış Paydaş

5

4

Valilik

Dış Paydaş

5

4

Üniversite

Dış Paydaş

5

4

Güvenlik Güçleri (Emniyet, Jandarma)

Dış Paydaş

5

4

Sivil Toplum Kuruluşları (STK)

Dış Paydaş

4

4

Veliler

Dış Paydaş

5

5

Muhtarlık

Dış Paydaş

5

5

Müdürlüğe Bağlı Diğer Okul/Kurumlar

Dış Paydaş

5

4

Öğrenciler

İç Paydaş

5

5

Kurum Çalışanları

İç Paydaş

5

5

Okul Aile Birliği

İç Paydaş

5

5

 

2.6.            Okul/Kurum İçi Analiz

Bubölümdeincelenecekkonularaltbaşlıklarhalindeverilmiştir.

2.6.1.                  Teşkilat Yapısı

OkulMüdürü

OkulAileBirliği

Müdür

Yardımcısı

OkulYönetim

GelişimEkibi

Strateji

Geliştirme

Kurulu

Kurullar

Rehberlik

HizmetiServisi

Büro

Hizmetleri

Yardımcı

Hizmetler

Komisyonlar

Sosyal

EtkinliklerKurulu

Zümre

Başkanları

Kurulu

Şube

Öğretmenler

Kurulu

Satın Alma

Komisyonu

Muayeneve

TeslimAlmaKomisyonu

SosyalKulüpler

Zümre

Başkanları

Sınıf Rehber

Öğretmenleri

 

Tablo 6: Okul/Kurum İçi Analiz İçerik Tablosu

Okul/Kurum İçi

Analiz İçerik Tablosu

Akademik başarı verileri

Okulumuz öğrencilerinin %10 u fen Liseleri veya sınava dayalı öğrenci alan liselere yerleeştirmek

Sosyal-kültürel-bilimsel ve sportif başarı verileri

Okulumuz sportif başarılara sahip bir okuldur.

Devam-devamsızlık verileri

Okulumuz öğrencilerinin devamsızlık problemi yoktur.

Öğretmenlerin    hizmet                          içi eğitime katılmaoranları

Öğretmenlerimiz &90 oranında eğitime katılmaktadır

Öğrenme ortamı verileri

Okulumuz bir bina içerisinde 1 adet laboratuvar, bilişim odası ve 8 sınıftan oluşmaktadır.

 

 

 

2.6.2.       İnsan Kaynakları

 

Tablo 7: Çalışanların Görev Dağılımı

Çalışanın Ünvanı

Görevleri

Okul /Kurum Müdürü

Okul müdürü;

1.       Uhdesindekisınıfindersinegirer

2.       Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlere uygun olarak görevlerini yürütmeye,

3.       Okulu düzene koyar, Okulu farklı bir yaşam alanı olarak öğrenci ve öğretmen ihtiyaçlarına göre dizayn eder

4.       Denetler.

5.       Okulun     amaçlarına      uygun      olarak                 yönetilmesinden, değerlendirilmesinden ve geliştirmesinden sorumludur.

6.       Okulmüdürü,görevtanımındabelirtilendiğergörevlerideyapar.

7.       Tümöğretmenlerindersinidinlerverehberlik yapar.

8.       Öğrencivetümçalışanlaraeğitimliderliği yapar.

9.       İşsağlığıgüvenliğiileilgiliaksaklıklarıtespitedergerekli

tedbirlerialır.

Müdür Yardımcısı

Müdür yardımcısı;

1.       Okulun her türlü eğitim-öğretim, yönetim, öğrenci, personel, tahakkuk, ayniyat, yazışma, sosyal etkinlikler, yatılılık, bursluluk, güvenlik, beslenme, bakım, nöbet, koruma, temizlik, düzen, halkla ilişkiler gibi işleriyle ilgili olarak okul müdürü tarafindan verilen görevleri yapar

2.       Müdüryardımcıları,görevtanımındabelirtilen diğergörevleride yapar.

3.       İşsağlığıgüvenliğiileilgiliaksaklıklarıtespitedergerekli

          tedbirlerikomisyondaelealır.     öğretim ve   yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler.

 

Öğretmenler

3.       Derslerini branş öğretmeni okutan sınıf öğretmeni, bu ders saatlerinde yönetimce verilen eğitim-öğretim görevlerini yapar.

4.       Okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılı-gündüzlü, normal veya ikili öğretim gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenlerin, normal öğretim yapan okullarda gün süresince, ikili öğretimyapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutmaları sağlanır.

5.       Yönetici ve öğretmenler; Resmî Gazete, Tebliğler Dergisi,genelge ve duyurulardan elektronik ortamda yayımlananları Bakanlığın web sayfasından takip eder.

6.       Elektronikortamdayayımlanmayanlarıiseokur,ilgiliyeriimzalar ve uygularlar.

7.       Öğretmenler dersleri ile ilgili araç-gereç, laboratuar ve işliklerdeki eşyayı, okul kütüphanesindeki kitapları korur ve iyi kullanılmasını sağlarlar.

8.       İş sağlığı güvenliği ile ilgili aksaklıkları tespit eder gerekli tedbirleri komisyona iletir.

Kendizümresivediğerzümrelerileetkileşim      halinde olmak

Yardımcı Hizmetler Personeli

1.       Yardımcı hizmetliokul müdürüne, müdür yardımcısına ve nöbetçi öğretmene karşı sorumludur.

2.       Müdürünvereceğihizmeteyönelikdiğergörevlerideyapar

3.       Yazdönemindebahçıvanlıkgöreviniyerinegetirir.

 

 

Tablo 8. İdari Personelin Hizmet Süresine İlişkin Bilgiler

Hizmet Süreleri

2024 Yıl İtibarıyla

Kişi Sayısı

%

1-4 Yıl

 2

  22

5-6 Yıl

 0

 0

7-10 Yıl

 0

 0

10…..Üzeri

 0

 0

 

 

Tablo 9. Okul/Kurumda Oluşan Yönetici Sirkülasyonu Oranı

 

Yıl İçerisinde Okul/Kurumdan Ayrılan Yönetici Sayısı

Yıl İçerisinde Okul/Kurumda Göreve Başlayan Yönetici Sayısı

2024

2025

2026

2024

2025

2026

TOPLAM

1

-

-

1

-

-

 

1

-

-

1

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tablo 10. Öğretmenlerin Hizmet Süreleri (Yıl İtibarıyla)

 

 

Hizmet Süreleri

Branşı

Kadın

Erkek

Hizmet Yılı

Toplam

1-3 Yıl

DİN KÜLTÜRÜ

1

-

1

1

4-6 Yıl

 

 

 

 

 

7-10 Yıl

İNGİLİZCE

1

-

7

1

11-15 Yıl

FEN

SOSYAL BİLGİLER

TÜRKÇE

MATEMATİK

 

 

 

1

-

1

-

1

-

11

12

14

13

14

1

1

1

16-20

BEDEN EĞİTİMİ

-

-

1

1

16

16

1

1

20 ve üzeri

 

 

 

 

 

 

 

 

Tablo 11. Kurumdaki Mevcut Hizmetli/ Memur Sayısı

 

 

Görevi

 

Erkek

 

Kadın

Eğitim Durumu

Hizmet Yılı

 

Toplam

1

Memur

-

-

-

-

-

2

Hizmetli

-

1

-

-

 1

 

 

 

 

Tablo 12. Okul/kurum Rehberlik Hizmetleri

Mevcut Kapasite

Mevcut Kapasite Kullanımı ve Performans

Psikolojik Danışman Norm Sayısı

Görev Yapan Psikolojik Danışman Sayısı

İhtiyaç DuyulanPsikolojik Danışman Sayısı

Görüşme Odası Sayısı

Danışmanlık Hizmeti Alan

Rehberlik Hizmetleri İle İlgili Düzenlenen Eğitim/Paylaşım Toplantısı vb. Faaliyet Sayısı

Öğrenci Sayısı

Öğretmen Sayısı

Veli Sayısı

ÖğretmenlereYönelik

Öğrencilere Yönelik

Velilere Yönelik

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0


2.7.2.  Teknolojik Düzey

Okul/kurumun teknolojik altyapısı ve teknolojiyi kullanabilme düzeyi belirlenir. Okul/kurumlarda derslerde ve ders dışı etkinliklerde kullanılmakta olan araç gereçlerin sayısı ve ihtiyaç durumu belirlenmelidir. Bu aşamada okul/kurumda hangi işlemlerin elektronik ortamda yapıldığı, gelecekte hangi iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmasının düşünüldüğü de belirtilmelidir.

 

Tablo 15. Teknolojik Araç-Gereç Durumu

Araç-Gereçler

2024

2025

2026

İhtiyaç

Fatih projesi akıllı tahta

5

 

 

-

Bilgisayar

4

 

 

 

Fotokopi Makinesi

2

 

 

 

 

 

Tablo 16

Fiziki Mekân

Var

Yok

Adedi

İhtiyaç

Açıklama

Öğretmen Çalışma Odası

X

 

1

-

 

Ekipman Odası

-

-

-

-

-

Kütüphane

X

-

1

-

-

Rehberlik Servisi

-

-

-

-

-

Resim Odası

-

-

-

1

-

Müzik Odası

-

-

-

1

-

Çok Amaçlı Salon

-

-

-

1

-

Spor Salonu

-

-

-

1

-


2.7.3.  Mali Kaynaklar

 

Tablo 17. Kaynak Tablosu

Kaynaklar

2024

2025

2026

2027

2028

Genel Bütçe

4000

5000

6250

7812

9765

Okul Aile Birliği

6000

7500

9375

11720

14650

Özel İdare

-

 

 

 

 

Kira Gelirleri

-

 

 

 

 

Döner Sermaye

-

 

 

 

 

Dış Kaynak/Projeler

-

 

 

 

 

Diğer

-

 

 

 

 

TOPLAM

10000

12500

15625

19532

24415

 

 

Tablo 18. Harcama Kalemler

Harcama Kalemi

Çeşitleri

Onarım

Okul/kurum binası ve tesisatlarıyla ilgili her türlü

küçük onarım; makine, bilgisayar, yazıcı vb. bakım giderleri

Sosyal-sportif faaliyetler

Etkinlikler ile ilgili giderler

Temizlik

Temizlik malzemeleri alımı

Kırtasiye

Her türlü kırtasiye ve sarf malzemesi giderleri

 

Tablo 19. Gelir-Gider Tablosu

YILLAR

2024

2025

2026

HARCAMA KALEMLERİ

GELİR

GİDER

GELİR

GİDER

GELİR

GİDER

Temizlik

 

1000

 

1000

 

 

Küçük Onarım

-

1000

2000

Bilgisayar Harcamaları

-

-

-

Büro Makinaları Harcamaları

500

-

1000

Kırtasiye

500

1000

1000

Personel Gideri Sigortalı

-

1000

-

Telefon

 

 

 

GENEL

2000

4000

4000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7.4.   İstatistiki Veriler

 

KarşılaştırmalıÖğretmen/ÖğrenciDurumu(2024)

 

ÖĞRETMEN

ÖĞRENCİ

OKUL

 

 

Toplamöğretmen sayısı

 

Öğrencisayısı

 

 

Toplam

öğrenci sayısı

 

 

Öğretmenbaşına

 düşen öğrenci sayısı

Kız

Erkek

9

 

17

 

13

 

30

 

4

 

Öğrenci Sayısına İlişkin Bilgiler

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

5

4

5

9

6

1

2

3

7

7

3

10

8

5

3

5

Toplam

17

13

30

 

 

2.8.              Çevre Analizi (PESTLE)

 

Tablo 21.  PESTLE Analiz Tablosu

Politik-Yasal etkenler

Ekonomik etkenler

 

Okulumuz,MilliEğitimBakanlığıpolitikaları ve Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planlama faaliyetleri ışığında eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Öğrencilerini eğitimin merkezine koyan bir yaklaşımsergileyenokulumuz,öğrencilerin yeniliklere açık ve yeniliklerden haberdar, gelişim odaklı olmasını sağlayıcı, önleyici çalışmalarla,risklerdenkoruyucupolitikalar uygulayarak yasal sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirmek için çalışmaktadır.

 

Okulumuz Kerem Mahallesinde bulunmakta ve bu çevredeki vatandaşların gelir durumu orta ya da düşük sevidededir. Mevcut mahalle halkının birçoğu balıkçılık sektöründe çalışmaktadır. Bununla birlikte mahalle de bulunan ailelerin okulun maddi kaynaklarına katkısı fazla olmamaktadır. Okulumuza gelir kaynağı okul aile birliği ve bakanlık ödemeleriyle sağlanmaktadır.

Sosyokültürel etkenler

Teknolojik etkenler

 

Okulumuzun bulunduğu çevre çocuklarının eğitimine önem vermektedir. Ancak eğitimin okul-aile işbirliği içerisinde olması gerektiği konusunda bilinç düzeyi arttırılmalıdır. Ailelerin birçoğu geniş aile modelindedir. Erken yaşta evlenme oranları düşüktür. Nüfus tüm yaş gruplarında beklenilen düzeydedir. Bazı genç nüfus başka şehirlerde çalışmak için göç ettiğinden dolayı okul öğrenci mevcudu düşme eğilimindedir.

 

Okulumuzdabirçoksınıftaakıllıtahta bulunmaktadır. Genel donanım malzemeleri mevcuttur. Okulumuz mahalle olması nedeniyle bazı teknolojik imkanlardan uzak kalmaktadır. Öğrencilerin evde internete erişimi kısmen vardır.. Öğretmenlerimizin birçoğu teknolojik araçları doğru biçimde kullanmaktadır.

Çevresel Etkenler

 

Okul mahalleokuluolmasıvebahçesinin tellerle çeviriliolmasıitibariileöğrenciler için güvenli bir oyun alanı oluşturmaktadır. Mahallemiz Karadenizin yeşillikleri içerisinde verim alınabilen topraklara ve su kaynaklarına sahiptir. Deprem riskinin Türkiye geneline nazaran daha az olduğu düşünülmektedir.

2.9.      GZFT Analizi

 

2.9.1.   Güçlü ve Zayıf Yönler

Güçlü Yönler

Zayıf Yönler

1-  Donanım malzemelerinin yeterli olması

2--Okulalanımızıngenişolması

3-  İdarecivepersonelilişkisininkuvvetliolması

4-  Kurumiçindeyapılmak istenen etkinliklere destek verilmesi

5-Mülkiveyerelyetkililerleolanolumludiyalogve işbirliği

6-Okulunfizikikapasitesininyeterliolması

7-Öğrencilerdedisiplingerektirecekdavranışlar olmaması

8-İnternetinin olması

 

 

1-Öğrencimevcudununfazlaolmaması

2-Okul bahçesinin yola yakın olması ve bu nedene bağlı sportif faaliyetlerinin kısıtlı olması

3-Velilerin toplantılara katılımının az olması.

4-Okulun kültürel ve sosyal faaliyetleri gerçekleştireceğiçokamaçlısalonununolmaması

5-Okulun sportif faaliyetlerini gerçekleştireceği kapalı spor salonunun olmaması

6-Hizmetalanındamaddiolarakzorlanılıyorolması.

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9.2.   Fırsatlar ve Tehditler

 

Tablo 22. GZFT Listesi

İç Çevre

Dış Çevre

Güçlü Yönler

Zayıf Yönler

Fırsatlar

Tehditler

Sınıf başına düşen öğrenci sayısının az olması.

Taşımalı eğitim yapılması.

Öğrencilerin yetenekli olduğu alanlarda kendini ortaya koymasını destekleyecek, hedeflerini belirleyecek rehberlik hizmetinin olmaması.

Erken çocukluk dönemi eğitimi yetersizliği

Seçmeli derslerin öğrencilerin ilgi ve yetenekten çok öğretmen durumuna göre belirlenmesi

Okuma kültürünün gelişmemiş olması

Türkçenin doğru ve anlaşılır bir şekilde konuşulmaması.

Eğitimin kalitesinin arttırılması için AB programlarının varlığı, hibe ve desteklerin varlığı

Dış etkenlerin  (politikacıların, sendikaların) okul yönetimlerine müdahalede bulunma ihtimali

 

Kurum içi öz değerlendirmelerin yapılması.

Dinamik ve genç bir kadroya sahip olunması.

Yeniliğe, gelişime ve takım çalışmasına yatkın insan kaynağı

Çalışanlar arası bilgi paylaşımı ve iş birliği

Kurum içi motivasyon artırıcı etkili performans ve başarı kriterlerinin bulunmaması.

Kurumda proje yazmış/yazabilecek öğretmen sayısının yetersizliği.

 

STK,özel kurum ve devletin öğrencilere verdiği burslar.

İlçemizde eğitimine katkıda bulunmaya istekli hayırsever iş adamlarının olması.

Özel sektörün eğitim yatırımlarının yeterli düzeyde olmaması

Bölgenin coğrafi özellikleri  gereği, ilçemizde yapılan iş ve işlemlerin birim maliyetlerinin yüksek olmasının getirdiği olumsuzluklar.

Okul sağlığı ve güvenliği ile iş sağlığına ilişkin çalışmaların yapılması

Öğrenim durumu yüksek veli sayısının azlığı.

Öğrenci ebeveynlerinin sınav odaklı akademik başarıyı artırıcı faaliyetlere, davranış merkezli eğitim faaliyetlerine oranla daha çok önem vermesi

İlçemizde halkın eğitim-öğretim faaliyetlerine destek vermesi.

Okuma kültürünün gelişmemiş olması

Türkçenin doğru ve anlaşılır bir şekilde konuşulmaması.

Hayat boyu öğrenme kapsamındaki faaliyetlere ilişkin farkındalık düzeyi

Parçalanmış aile sayısı

Çalışanlara yönelik sosyal,kültürel,sportif faaliyet azlığı.

Fiber optik internet altyapısına ve akıllı tahtalara sahip olunması.

Bütçenin yetersiz oluşu.

Eğitimde uygulanan “Fatih Projesi’nin teknolojik olarak eğitim-öğretime önemli destekler vermesi.

EBA’ da etkili uygulamaların bulunması.

MEB tarafından yayınlanan kazanım testlerine ulaşım kolaylığı.

Bireylerde oluşan teknoloji bağımlılığı

İnternet ortamında oluşan bilgi kirliliği, doğru ve güvenilir bilgiyi ayırt etme güçlüğü

Yöneticilerin bilgi paylaşımına ve iş birliğine açıklığı

Yöneticilerin katılımcılığı desteklemeleri

 

Milli Eğitim Bakanlığının pilot çalışmalarında ilimizi ön planda tutması

İlçemizde üniversite veya yüksek okul olmaması

 

 

Turizm açısından çeşitliliğin fazla olması.

 

 

 

İlçemizin KTÜ gibi köklü bir üniversiteye, yeni açılan Trabzon Üniversitesine aynı zamanda özel bir üniversiteye yakın olması

 

 

 

İŞ-Kur’un okul ve kurumların yardımcı personel ihtiyacına yönelik çalışmalarının olması.

 

 

 

Tablo 22. GZFT Stratejileri

 

Fırsatlar

Tehditler

 

 

Güçlü Yönler

  Sınıf başına düşen öğrenci sayısının az olması.

  Taşımalı eğitim yapılması.

  Dinamik ve genç bir kadroya sahip olunması.

Yöneticilerin bilgi paylaşımına ve iş birliğine açıklığı

Yöneticilerin katılımcılığı desteklemeleri

 

 

Dış çevredeki tehditlerin olumsuz etkilerini, okul/kurumun güçlü yönlerini kullanarak en aza indirgemeye yönelik geliştirilen stratejilerdir.

 

Zayıf Yönler

 

 

 

Zayıf yönler ve tehditlerin olumsuz etkilerini en aza indirgemeye yönelik geliştirilen stratejilerdir.

3.                        GELECEĞE BAKIŞ

3.1.Misyon

Yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren genç öğretmen kadrosuyla, öğrenci merkezli eğitim veren, teknolojiyi kullanan, velilerin ihtiyaç duydukları her an okul idaresi ve öğretmenlerine ulaşıp eğitim öğretim hizmetlerini alabildikleri, öğrencilerinin milli ve manevi değerleri ile başarılarını ön planda tutup, kaliteden ödün vermeyen çağdaş bir eğitim kurumuyuz.

3.2.Vizyon

İlköğretim çağındaki bütün öğrencilerin, milletin kültürel, manevi ve demokratik değerlerini benimsemiş, bilimsel düşünceyi rehber edinmiş, ruh, beden ve zihin yönünden sağlıklı ve dengeli yetişmiş, doğayı ve çevreyi koruyup geliştiren, dünyanın her yerinde başarılı olacağına inanmış, kendine güveni tam bireyler olarak yetiştirmektir.

3.3.Temel Değerler

 

ü  İşbirliğiveDayanışma

ü  Akılcılık veBilimsellik

ü  DürüstveEtkiliİletişim

ü  ÇözümOdaklılık

ü  İnsanHaklarınaSaygı

ü  DemokratikAnlayışveAdalet

ü  Yenilikçilikve Özgünlük

ü  Süreklideğişimve gelişim

 

4.      AMAÇ, HEDEF VE PERFORMANS GÖSTERGESİ İLE STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ

4.1.      Amaçlar

 

Amaç 1: Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir.

Amaç 2: Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir.

Amaç 3: Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir.

4.2.      Hedefler

Hedef 1.1 Öğrencilerin akademik başarılarıyla birlikte tasarım ve girişimcilik yönlerini artırmaya yönelik bütüncül çalışmalar yürütülecektir.

 

Hedef 1.2 Öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplum hizmeti alanlarında ders dışı etkinliklere katılım oranı artırılacaktır.

 

Hedef 2.1 Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir

Hedef 2.2 İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır.

 

Hedef 3.1 Kurum personelinin mesleki gelişimlerinin artırılması sağlanacaktır.

 

Hedef 3.2 Temel eğitimde okulların niteliğini arttıracak uygulamalara ve çalışmalara yer verilmesi sağlanacaktır.

 

4.3.      Performans Göstergeleri

 

PG 1.1.1 Matematik dersi yıl sonu puanı ortalaması

PG 1.1.2 Türkçe dersi yıl sonu puanı ortalaması

PG 1.1.3 Fen Bilimleri dersi yıl sonu puanı ortalaması

PG 1.1.4 Sosyal Bilimler dersi yıl sonu puanı ortalaması

PG 1.1.5 Yabancı dil dersi yıl sonu puanı ortalaması

PG 1.1.6 Öğrenci başına okunan kitap sayısı

PG 1.1.7 Okulun katılım sağladığı ulusal ve uluslararası proje sayısı

PG 1.1.8 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)

PG 1.1.9 Ortaokul 5. sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim alan öğrenci oranı

 

PG 1.2.1 Okulda bir eğitim ve öğretim döneminde bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

PG 1.2.2 Bir eğitim ve öğretim yılında en az iki sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenci oranı (%)

PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)

PG 1.2.4 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunları alt başlığında en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

PG 1.2.5 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunlarına yönelik olarak düzenlenen alan/mekan sayısı.

PG 3.1.1 Okulda yaşanan kaza sayısı

PG 3.1.2 Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı

PG 3.1.3 Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğretmen, öğrenci ve veli sayısı

PG 3.1.4 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı

PG 3.1.5 Afet ve acil durum tatbikat sayısı

PG 3.2.1. İyileştirilen fiziki mekân (derslik, spor salonu, kütüphane, pansiyon vb.) sayısı

PG 3.2.2. Fiziksel mekanların temizlik ve hijyenine ilişkin memnuniyet oranı (%)

PG 3.2.3. Altyapı ve donatım eksikliği bulunan fiziksel birim sayısı

 

 

Amaç 1

Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir.

Hedef 1.1

Öğrencilerin akademik başarılarıyla birlikte tasarım ve girişimcilik yönlerini artırmaya yönelik bütüncül çalışmalar yürütülecektir.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 

PG 1.1.1 Matematik dersi yıl sonu puanı ortalaması

15

75

75

80

85

90

100

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.2 Türkçe dersi yıl sonu puanı  ortalaması

15

70

80

85

90

95

100

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.3 Fen Bilimleri dersi yıl sonu puanı ortalaması

10

80

80

85

90

95

100

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.4 Sosyal Bilimler dersi yıl sonu puanı ortalaması

10

90

90

93

95

97

100

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.5 Yabancı dil dersi yıl sonu puanı ortalaması

10

75

75

85

90

95

100

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.6 Öğrenci başına okunan kitap sayısı

10

3

3

5

7

10

15

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.7 Okulun katılım sağladığı ulusal ve uluslararası proje sayısı

10

0

0

2

4

6

8

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.8 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)

10

5

5

10

20

25

35

6 ay

12 ay

 

PG 1.1.9 Ortaokul 5. sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim alan öğrenci oranı

10

0

0

0

0

0

0

6 ay

12 ay

 

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

 

İş birliği Yapılacak Birimler

Zümre öğretmenleri

 

 

Riskler

Okuldaki öğretmenlerimizin tayin isteme olasılığından dolayı başvurulan projeler yarım kalabilir.

Öğrencilerin sınavlara fazla odaklanması kitap okuma oranlarını düşürebilir.

 

 

 

 

Stratejiler

S1 Öğrencilerin kazanım eksiklikleri tespit edilerek destekleme ve yetiştirme kurslarıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır.

S2 Öğrencilerin kompozisyon, resim, şiir vb. yarışmalara katılımları teşvik edilecek, okul içerisinde yapılan yarışmalarda öğrencilerin ödüllendirilmesi sağlanacaktır.

S3 Okul kütüphanesi zenginleştirilecek, öğrencilerin kitap okumasını teşvik edecek etkinlikler düzenlenecektir.

S4 Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir.

S5 Öğrencilerin ortaokul 5.sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim almaları sağlanacaktır.

 

 

Maliyet Tahmini

 

30000

 

 

Tespitler

 

Öğrencilerin kitap okuma oranlarının arttırılması tüm derslerdeki okuduğunu anlama ve uygulama becerilerini geliştirecektir.

 

 

İhtiyaçlar

 

 

 Okulumuzun kütüphanesindeki kitap sayısı arttırılmalıdır.

 

                         

 

 

 

 

 

 

Amaç 1

Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir.

Hedef 1.2

Öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplum hizmeti alanlarında ders dışı etkinliklere katılım oranı artırılacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 

PG 1.2.1 Okulda bir eğitim ve öğretim döneminde bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

20

5

5

10

15

20

25

6 ay

12 ay

 

PG 1.2.2 Bir eğitim ve öğretim yılında en az iki sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenci oranı (%)

20

2

2

4

6

8

10

6 ay

12 ay

 

PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)

20

0

0

3

6

9

12

6 ay

12 ay

 

PG 1.2.4 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunları alt başlığında en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

20

8

8

15

20

25

30

6 ay

12 ay

 

PG 1.2.5 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunlarına yönelik olarak düzenlenen alan/mekan sayısı.

20

0

0

1

2

3

4

6 ay

12 ay

 

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

 

İş birliği Yapılacak Birimler

Beden eğitimi öğretmeni, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Çarşıbaşı Belediyesi

 

 

Riskler

Okulun mahalle yerleşim biriminde olması öğrencilerin topluma hizmet faaliyetlerini gerçekleştirebilecekleri yerlerden uzakta kalabilir.

 

 

 

 

 

Stratejiler

S1 Her bir öğrencinin bir kulüp faaliyetinde aktif olarak yer alması sağlanarak kulüp faaliyetlerinin etkinliği artırılacaktır.

S2 Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak ve farkındalık oluşturmak amacıyla afet ve acil durum, çevre, eğitim, spor, kültür ve turizm, sağlık ve sosyal hizmetler alanlarında toplum hizmeti faaliyetlerine katılımları artırılacaktır.

S3 Okul bünyesinde yarışmalar düzenlenecektir.

S4 Diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde yürütülen bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlardaki faaliyetler artırılacaktır.

S5 Okul bahçeleri çocukların geleneksel oyunlarla vakit geçirmelerini sağlayacak ve gelişimlerini destekleyecek şekilde etkin olarak kullanılacaktır

S6 Okul bünyesinde etkinlikler düzenlenecektir.

S7 Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir.

S9 Okul bahçeleri geleneksel çocuk oyunlarına yönelik düzenlenecektir.

S11 Eğitim- öğretim yılı içerisinde okullarda geleneksel çocuk oyunları şenliği yapılacaktır.

 

 

Maliyet Tahmini

 

40000

 

 

Tespitler

 

Okulumuzun fiziksel imkânları geleneksel çocuk oyunları etkinlikleri, sportif faaliyetler için müsaittir ancak geliştirilmesi gerekmektedir.

Yerel ve ulusal düzeydeki yarışmalara katılım oranı azdır. Teşvik edilmesi gerekmektedir.

 

 

İhtiyaçlar

 

 

Okul bahçesi geleneksel çocuk oyunları, sportif ve kültürel faaliyetler için yeterli alana sahiptir. Bu alanlar düzenlenecektir.

Okul idaresi; sınıf rehber öğretmenleriyle işbirliği yaparak çocukların bu faaliyetlere özendirilmesini sağlayacaktır.

Okul idaresi ilgili birimlerle işbirliği kurarak yapılacak faaliyetlerle ilgili maddi ve manevi kaynak sağlayacaktır.

 

                         

 

 

Amaç 2

Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir.

Hedef 2.1

Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG2.1.1. Okulda yaşanan kaza sayısı

10

0

0

0

0

0

0

6 ay

12 ay

PG2.1.2. Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

5

5

7

9

11

13

6 ay

12 ay

PG2.1.3.Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı

10

5

5

8

12

16

20

6 ay

12 ay

PG2.1.4. Sağlıklı beslenme ve obezite ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

3

3

6

9

12

15

6 ay

12 ay

PG2.1.5. Hijyen, gıda güvenliği, bulaşıcı hastalıklar ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

5

7

9

11

13

15

6 ay

12 ay

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul rehberlik servisi, okul krize müdahale ekibi

 

Riskler

Okulumuza güçlendirme çalışması yapılması kararı verildiği için okul taşınabilir.

Velilerin eğitimlere katılmaması okul aile işbirliğine zarar verebilir.

 

 

Stratejiler

S1. Öğrenci, öğretmen ve velilerde farkındalık oluşturmak için bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı, siber zorbalık, sağlıklı beslenme ve obezite, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve gıda güvenliği gibi konularda alan uzmanları ile iş birliğinde eğitimler düzenlenecektir.

S2. Okulda yaşanan disiplin olaylarının nedeni rehber öğretmen koordinasyonunda sınıf rehber öğretmeni ve öğrencilerin diğer öğretmenleriyle iş birliğinde tespit edilerek bu konuda çalışmalar yapılarak öğrencilerin ve velilerin farkındalıkları artırılacaktır.

S3. Sivil savunma alanında öğrenci kulüp faaliyetleri kapsamında etkinlikler düzenlenecektir.

S4. Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır.

S5. Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir.

 

Maliyet Tahmini

 

9000

 

Tespitler

 

Günümüzde bağımlılıkla mücadele konusu fazlasıyla önem arz etmektedir. Erken yaşlarda eğitim öğrencilerin ilerleyen zamanlardaki davranışlarını şekillendirir. Bu yüzden yapılacak çalışmalar titizlikle yapılmalıdır.

Ailedeki hijyen eğitimi farklılık gösterebilir. Doğru olan eğitimin uzman ekipler tarafından desteklenmesi gerekmektedir.

Akran zorbalığı konusunda yapılan araştırmalar; okulda birçok öğrencinin akran zorbalığına uğradığını göstermektedir.

 

İhtiyaçlar

 

 

Öğretmen ve idarecilerden hedefe yönelik eğitim eksiği olanların eğitimlerini tamamlamaları sağlanacaktır.

Okul idaresi bu konularda yetkili ve ilgili birimlerle görüşerek öğretmenleri ve öğrencileri destekleyici ve geliştirici eğitimler, etkinlikler organize etmelidir.

                       

 

 

 

 

Amaç 2

Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir

Hedef 2.2

İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 

PG2.2.1. Elektrik tüketimi (kw)

25

52550

3800

3750

3700

3650

3600

6 ay

12 ay

 

PG2.2.2. Su tüketim miktarı (m3)

25

1095

170

160

150

140

130

6 ay

12 ay

 

PG2.2.3. Doğalgaz/ akaryakıt /kömür tüketim miktarı (m3/lt/kg)

25

0

0

0

0

0

0

6 ay

12 ay

 

PG2.2.4. Bakım ve onarımı yapılan alan‐tesisat sayısı/oranı

25

10

10

9

8

7

6

6 ay

12 ay

 

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

 

İş birliği Yapılacak Birimler

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

 

Riskler

İklim şartlarının beklenen düzeyde gitmemesi kömür tüketim miktarını arttırabilir.

Okulumuzun ısınma şekli kömür kaloriferidir. Bu da güncel kurda kömür fiyatlarının artması maliyeti arttıracaktır.

 

  Okuldaki fotokopi makinesi, yazıcılar ve fiziksel mekanlar yeni olmadığından dolayı arıza çıkarma ihtimali vardır.

 

 

Stratejiler

S1. Okul elektrik, su ve yakıt tüketimi miktar ve tutar olarak izlenerek tüketimi artıran unsurlar araştırılacak ve verimliliği artıracak tedbirler alınacaktır.

S2. Tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği ile ilgili farkındalık çalışmaları yapılacaktır.

S3. Enerji tasarrufuna yönelik proje geliştirilecektir.

 

 

 

Maliyet Tahmini

125000

 

 

Tespitler

 

Günümüzde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması doğa bilincini arttıracak ve gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakacaktır.

 

 

İhtiyaçlar

 

 

Yerleşim yerine doğalgaz bağlantı hattı gelirse kömür kaloriferi ısınma sisteminden doğalgaz ile ısınma sistemine geçiş yapılacaktır.

Elektrik tüketimini azaltmak için öğrencilere konuya ilişkin eğitimler verilecektir.

 

                         

 

 

 

 

 

Amaç 3

Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir.

Hedef 3.1

Kurum personelinin mesleki gelişimlerinin artırılması sağlanacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 3.1.1 Hizmet içi eğitim alan yönetici ve öğretmen sayısı

13

21

21

21

21

21

21

6 ay

12 ay

PG3.1.2 Eğitim alan yardımcı personel sayısı

12

0

1

2

2

2

2

6 ay

12 ay

 PG 3.1.3 Uzaktan hizmet içi eğitime katılan öğretmen sayısı

13

19

19

19

19

19

19

6 ay

12 ay

PG 3.1.4 Ulusal ve uluslararası projelere katılım sağlayan öğretmen sayısı

12

0

0

1

3

5

7

6 ay

12 ay

PG 3.1.5 Öğretmenlere yönelik düzenlenen eğitim sayısı

13

1

1

3

4

5

6

6 ay

12 ay

PG 3.1.6 Yöneticilere yönelik düzenlenen eğitim sayısı

12

1

1

2

3

4

5

6 ay

12 ay

PG 3.1.7 Yüksek lisans eğitimini sürdüren/ tamamlayan öğretmen ve yönetici sayısı

13

2

2

3

5

7

9

6 ay

12 ay

PG 3.1.8 Doktora eğitimini  sürdüren/tamamlayan öğretmen ve yönetici sayısı

12

0

0

1

1

2

2

6 ay

12 ay

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

İş birliği Yapılacak Birimler

İlçe milli eğitim müdürlüğü, Trabzon Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi

 

Riskler

Öğretmenlerin ve idarecilerin hizmet içi eğitimler, Yüksek lisans, Doktora gibi eğitimlerine katkı sağlayacak alanlara teşvik edilmemesi hedefe ulaşmayı zorlaştırabilir.

 

 

Stratejiler

S1Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları tespit edilerek bu ihtiyaçları gidermeye yönelik bir mesleki gelişim planı hazırlanacaktır.

S2 Bakanlık, diğer kurum ve kuruluşlarla yapılan iş birlikleri kapsamında yardımcı personelin görev alanı ile ilgili iş başı eğitim almaları sağlanacaktır.

S3 Okul öğretmenlerinin alanlarında mesleki gelişimlerini ve öğretmenlik yeterliklerini geliştirmek için mahalli ve merkezi düzeyde eğitim almaları sağlanacaktır.

S4 Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin dijital platformlar aracılığıyla verilen eğitimlere katılmaları teşvik edilecektir.

S5 Okul personelinin isteklendirme, iş doyumu ve kurumsal bağlılık düzeylerini artıracak çalışmalar yapılacaktır.

 

Maliyet Tahmini

 

5000

 

Tespitler

 

Okulumuzdaki öğretmenler hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmaktadır ancak Yüksek Lisans ve Doktora yapan öğretmen sayısı düşüktür.

 

İhtiyaçlar

 

 

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve üniversitelerle işbirliği yapılarak öğretmenlerin Lisansüstü eğitim alması desteklenecektir.

Okulumuz öğretmenlerinden eğitim verebilecek düzeyde eğitim alan öğretmenlerin olması sağlanacaktır.

                       

 

 

Amaç 3

Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir.

Hedef 3.1

Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 3.1.1 Okulda yaşanan kaza sayısı

15

0

0

0

0

0

0

6 ay

12 ay

PG 3.1.2 Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı

15

5

5

7

9

11

13

6 ay

12 ay

PG 3.1.3 Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğretmen, öğrenci ve veli sayısı

15

5

5

8

12

16

20

6 ay

12 ay

PG 3.1.4 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı

15

2

2

4

6

8

10

6 ay

12 ay

PG 3.1.5 Afet ve acil durum tatbikat sayısı

10

2

2

3

4

5

6

6 ay

12 ay

Koordinatör Birim

Okul idaresi

 

İş birliği Yapılacak Birimler

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Çarşıbaşı Belediyesi, Sivil Savunma kuruluşları

 

Riskler

Okulun konumu ilçe ve il merkezine uzak olduğundan dolayı il merkezli kuruluşların okulumuza gelip eğitim verme ihtimali düşebilir.

 

 

Stratejiler

S1 Eğitim ortamları iş sağlığı ve güvenliği yönergesine uygun hâle getirilecektir.

S2 Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) afetlere karşı gerekli tedbirlerin alınması için çalışmalar yapılacaktır.

S3 Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) konularında alan uzmanları ile iş birliğinde öğretmen ve öğrencilere farkındalık eğitimleri verilecektir.

S4 Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır.

S5 Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir.

 

Maliyet Tahmini

 

Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir.

 

Tespitler

 

Bölge itibariyle eğimli yeryüzü şekilleri ve yağmur miktarının fazla olmasından dolayı toprak kayması gerçekleşebilir. Öğrencilerin bu konuda eğitime ihtiyacı vardır.

Okulumuzda bulunan açık ve kapalı alanların kullanımında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve gerekli önlemlerin alınması gerekmektedir.

Yangın, sel, salgın hastalıklar gibi afetlerde karmaşaya sebep olmamak için tüm toplumun bilgilendirilmeye ve bu gibi durumlarda nasıl davranılması gerektiğini öğrenmeye ihtiyacı vardır.

 

İhtiyaçlar

 

 

Okulumuzda yangın, sel, heyelan gibi afetlere karşı eğitimler düzenlenecektir.

Okulun açık ve kapalı alanlarındaki güvenliği sağlamaya yönelik alınan önlemler gözden geçirilecek ve eksik olan önlemlerin tespiti halinde hızla önlemler alınacaktır.

                       

 

 

 


 

Amaç 3

Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir.

 

 

Hedef 3.1

Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 

PG3.1.1. Okulda yaşanan kaza sayısı

10

1

3

0

0

0

0

6 ay

12 ay

 

PG3.1.2. Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

1

20

25

30

35

35

6 ay

12 ay

 

PG3.1.3.Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı

10

1

15

20

25

30

35

6 ay

12 ay

 

PG3.1.4. Sağlıklı beslenme ve obezite ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

1

20

25

30

35

35

6 ay

12 ay

 

PG3.1.5. Hijyen, gıda güvenliği, bulaşıcı hastalıklar ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı

10

1

-

-

-

-

-

6 ay

12 ay

 

PG3.1.6. Disiplin kuruluna sevk edilen olay sayısı

10

1

3

2

-

-

-

6 ay

12 ay

 

PG3.1.7. Afete hazırlık eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı

10

1

3

4

5

6

7

6 ay

12 ay

 

PG3.1.8. İlkyardım eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı

10

1

2

5

10

15

20

6 ay

12 ay

 

PG3.1.9 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı

10

1

-

-

-

-

-

6 ay

12 ay

 

PG3.1.10. Afet ve acil durum tatbikat sayısı

10

1

2

3

3

3

3

6 ay

12 ay

 

Koordinatör Birim

Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili tüm faaliyetlerin koordine edilmesinden sorumlu olan tek bir birimdir (Okul/kurumun idaresi, rehberlik servisi, zümre başkanları vb. gibi).

 

 

İş birliği Yapılacak Birimler

Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde sorumlulukları olan birimlerdir.

 

 

Riskler

Hedefin gerçekleşmesini etkileyebilecek en fazla beş riske yer verilir.

 

 

 

 

Stratejiler

Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik en fazla beş stratejiye maddeler hâlinde yer verilir.

S1. Öğrenci, öğretmen ve velilerde farkındalık oluşturmak için bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı, siber zorbalık, sağlıklı beslenme ve obezite, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve gıda güvenliği gibi konularda alan uzmanları ile iş birliğinde eğitimler düzenlenecektir.

S2. Okulda yaşanan disiplin olaylarının nedeni rehber öğretmen koordinasyonunda sınıf rehber öğretmeni ve öğrencilerin diğer öğretmenleriyle iş birliğinde tespit edilerek bu konuda çalışmalar yapılarak öğrencilerin ve velilerin farkındalıkları artırılacaktır.

S3. Başarılı ve örnek davranış sergileyen öğrencilerin onur belgesiyle ödüllendirilmesi ve bu öğrencilerin diğer öğrencilere örnek olması sağlanacaktır.

S4. Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) afetlere karşı gerekli tedbirlerin alınması için çalışmalar yapılacaktır.

S5. Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) konularında alan uzmanları ile iş birliğinde öğretmen, öğrenci ve velilere farkındalık eğitimleri verilecektir.

S6. Sivil savunma alanında öğrenci kulüp faaliyetleri kapsamında etkinlikler düzenlenecektir.

S7. Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır.

S8. Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir.

 

 

Maliyet Tahmini

 

Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir.

 

 

Tespitler

 

Durum analizi sonuçlarından elde edilmiş ve belirlenen hedefe gerekçe olabilecek en fazla beş maddeye yer verilir.

 

 

İhtiyaçlar

 

 

Tespit edilen ihtiyaç ya da sorun alanlarına yönelik ortaya konulan çözümleri içeren

en fazla beş maddeye yer verilir.

 

                         

 


 

Amaç 3

Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir

Hedef 3.2

İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi*

Başlangıç Değeri**

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 

PG3.2.1. Elektrik tüketimi (kw)

25

1

3800

3750

3700

3650

3600

6 ay

12 ay

 

PG3.2.2. Su tüketim miktarı (m3)

25

1

170

160

150

140

130

6 ay

12 ay

 

PG3.2.3. Doğalgaz/ akaryakıt /kömür tüketim miktarı (m3/lt/kg)

25

-

-

-

-

-

-

6 ay

12 ay

 

PG3.2.4. Bakım ve onarımı yapılan alan‐tesisat sayısı/oranı

25

1

1

2

2

2

2

6 ay

12 ay

 

Koordinatör Birim

Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili tüm faaliyetlerin koordine edilmesinden sorumlu olan tek bir birimdir (Okul/kurumun idaresi, rehberlik servisi, zümre başkanları vb. gibi).

 

 

İş birliği Yapılacak Birimler

Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde sorumlulukları olan birimlerdir.

 

 

Riskler

Hedefin gerçekleşmesini etkileyebilecek en fazla beş riske yer verilir.

 

 

 

 

Stratejiler

S1. Okul elektrik, su ve yakıt tüketimi miktar ve tutar olarak izlenerek tüketimi artıran unsurlar araştırılacak ve verimliliği artıracak tedbirler alınacaktır.

S2. Tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği ile ilgili farkındalık çalışmaları yapılacaktır.

S3. Enerji tasarrufunun sağlanması için atölye ve laboratuvarlarda tedbir alınmasına yönelik çalışmalar yapılacaktır.

S4. Enerji tasarrufuna yönelik proje geliştirilecektir.

S5. Yenilenebilir enerji kaynaklarından daha fazla yararlanmak için çalışmalaryapılacaktır.

 

 

Maliyet Tahmini

 

Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir.

 

 

Tespitler

 

Durum analizi sonuçlarından elde edilmiş ve belirlenen hedefe gerekçe olabilecek en fazla beş maddeye yer verilir.

 

 

İhtiyaçlar

 

 

Tespit edilen ihtiyaç ya da sorun alanlarına yönelik ortaya konulan çözümleri içeren

en fazla beş maddeye yer verilir.

 

                         


 

 

 

4.4.      Stratejilerin Belirlenmesi

 

Okulumuz stratejik planındaki hedeflere yönelik stratejiler yukarıdaki tabloların içerisinde verilmiştir.

 

4.5.      Maliyetlendirme

 

Tablo 25. Tahmini Maliyet Tablosu

 

2024

2025

2026

2027

2028

Toplam Maliyet

Amaç 1

 

 

 

 

 

 

Hedef 1.1

10000

7000

7000

5000

1000

30000

Hedef 1.2

5000

5000

10000

10000

10000

40000

Amaç 2

 

 

 

 

 

 

Hedef 2.1

5000

 

1000

1000

1000

1000

9000

Hedef 2.2

25000

25000

25000

25000

25000

125000

Amaç 3

 

 

 

 

 

 

Hedef 3.1

1000

1000

1000

1000

1000

5000

Hedef 3.2

18000

20000

22000

25000

27000

112000

TOPLAM

64000

59000

66000

67000

65000

331000

 

 

   

İLGİLİ İÇERİKLER

STRATEJİK PLAN

stratejik plan

10-10-2024

Sene Başı Öğretmenler Kurulu Gündem Maddeleri

Sene Başı Öğretmenler Kurulu Gündem Maddeleri

29-08-2024
Devamı >>
Etiketler :
stratejik plan
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
KEREM MAH. KEREM2 SK. TRABZON ÇARŞIBAŞI KEREM MAHALLESI ORTAOKULU BLOK NO 30 ÇARŞIBAŞI / TRABZON

Telefon
05357695218


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.