stratejik plan
T.C
ÇARŞIBAŞI KAYMAKAMLIĞI
KEREM MAHALLE ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2024-2028
STRATEJİK PLANI
“Milli Eğitimin gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlaklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı, olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, düşünceli, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, karakter sahibi genç yetiştirmektir. Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona göre düzenlenmelidir.”
Mustafa Kemal ATATÜRK
Okul/Kurum Bilgileri
İli: TRABZON |
İlçesi : ÇARŞIBAŞI |
||
Adres: |
Kerem Mah.Kerem2 Sok. No:30 |
Coğrafi Konum (link) |
https://goo.gl/maps/abYGLDUxZh22 |
Telefon Numarası: |
0462 821 21 08 |
Faks Numarası: |
0462 821 21 08 |
e- Posta Adresi: |
742994@meb.k12.tr |
Web sayfası adresi: |
|
Kurum Kodu: |
742994 |
Öğretim Şekli: |
Tam Gün |
SUNUŞ
Eğitim sistemlerinin temel amacı bireyin dolayısıyla toplumun şekillendirilmesidir. Devletler/milletler şimdi ve gelecekte ülkelerini yaşadığı dönemin refah seviyesinin üstüne çıkarmak üzere eğitim sistemlerini kurgularlar. Ekonomiyi ve maddi gelişmeyi hedef alan eğitim modelleri makine/teknoloji üretmiş ancak insanı makineleşmekten kurtaramamıştır. Bu modelin insanı mutlu etmediğini anlamak ülkemize/insanlığa çok pahalıya mal olmuştur.
Geleneksel okul yönetim sistemleri yerini artık insanı merkeze alan, çağın ve geleceğin gereksinimlerine cevap verebilecek becerilerle donanmış ve bu becerileri tüm insanlık hayrına kullanabilen nesiller yetiştiren modellere bırakmak zorundadır. Doğru eğitilen bireyler öğretimin gerekliliğini kabul edecek ve öğrenmeye meyledecektir. Değişen dünyada eğitim, öğretimin önüne geçmiştir. Öğretim tek başına işlevsel değildir, eğitimle anlam kazanmaktadır. İstenen sonuç, eğitim temel alındığında elde edilecektir.
Okullar, dersliklerini bilişim dünyasının teknolojileri ile buluşturmakla kalmayıp milli ve manevi değerlerle donanmış, özgüveni yüksek, nitelikli insanlar yetiştirmeyi gaye edinmelidir.
Eğitim sistemimizin en önemli aktörü olan öğretmen ve yöneticiler görevlerinin geleceği inşa etmek, çocuklarımızın içindeki cevheri keşfetmek ve bu cevheri mücevhere dönüştürmek olduğunu, bu görevi ifa etmek için de kendilerini geliştirmek zorunda olduklarını fark etmişlerdir.
Öğrencilerimizi şekillendirmede ve amaçladığımız davranışları kazandırmada önemli etkisi bulunduğuna inandığımız okulumuz, günümüzün bilgi ve yoğun rekabetçi dünyasına en iyi şekilde hazırlama, eğitim sisteminin çift kanadını temsilen aklı ve kalbi birleştiren bir yolculuk yapma amacı gütmektedir. Kendi dil, kültür, tarih, medeniyet bilincine sahip; evrensel ahlaki değerleri temel alan “iyi insanlar” yetiştirmek, bilgi temelli mantıksal çıkarımlarda bulunabilen, bilgiyi dönüştürüp yeni tasarımlar yapabilen, sorunlara çözüm üretebilen, okuyan, araştıran, merak eden nesiller mükemmellik arayışımızın temel argümanıdır.
Ülkemizin ve bizim hayalini kurduğumuz aklıselim, kalbi selim ve zevki selim bireyler yetiştirmek amacıyla kurumumuzun mevcut durumu analiz edilmiş, gelen veriler, hedefler, amaçlar ayrıştırılarak planlanan hedeflere ulaşmak için 2024 – 2028 yıllarını kapsayan stratejik plan çalışması yapılmıştır. Kurum olarak seçtiğimiz hedeflere ulaşmak için mutlaka istikrarlı, düzenli ve disiplinli bir şekilde çalışmak gerektiğine yürekten inanıyoruz.
Stratejik planlama çalışmalarında emeği geçenlere teşekkürü bir borç biliyor; plan hazırlama sürecinde olduğu gibi, uygulama sürecinde de aynı başarıyı sağlayabileceğimize yürekten inanıyorum. Saygılarımla…
Süleyman YURTBAY
Okul Müdürü
1. GİRİŞ VE STRATEJİK PLANIN HAZIRLIKSÜRECİ
1.1. Strateji Geliştirme Kurulu ve StratejikPlanEkibi 1.2. PlanlamaSüreci
2. DURUMANALİZİ2.1. KurumsalTarihçe
2.2. Uygulanmakta OlanPlanınDeğerlendirilmesi 2.3. MevzuatAnalizi
2.4. Üst Politika BelgelerininAnalizi
2.5. Faaliyet Alanları ile Ürün veHizmetlerinBelirlenmesi 2.6. PaydaşAnalizi
2.7. Kuruluş İçiAnaliz
2.7.1.Teşkilat Yapısı 2.7.2.İnsan Kaynakları 2.7.3.Teknolojik Düzey 2.7.4.Mali Kaynaklar 2.7.5.İstatistikiVeriler
2.8. Dış Çevre Analizi (Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Yasal ve Çevresel Çevre Analizi-PESTLE)
2.9. Güçlü ve Zayıf Yönler ile Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi 2.10.Tespit ve İhtiyaçlarınBelirlenmesi
3. GELECEĞE BAKIŞ 3.1.Misyon 3.2.Vizyon 3.3.TemelDeğerler
4. AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİNBELİRLENMESİ4.1. Amaçlar
4.2. Hedefler
4.3. PerformansGöstergeleri
4.4. StratejilerinBelirlenmesi
4.5. Maliyetlendirme
5. İZLEME VEDEĞERLENDİRME
6. Tablo/Şekil/Grafikler/Ekler
1. GİRİŞ VE STRATEJİK PLANIN HAZIRLIKSÜRECİ
1.1. Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik PlanEkibi
Tablo 1. Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Ekibi Tablosu
Strateji Geliştirme Kurulu Bilgileri |
Stratejik Plan Ekibi Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Ünvanı |
Adı Soyadı |
Ünvanı |
SÜLEYMAN YURTBAY |
MÜDÜR |
SİNAN İSLAM |
MÜDÜR YRD. |
SİNAN İSLAM |
MÜDÜR YRD. |
FATİH KESİK |
ÖĞRETMEN |
ASLIHAN AKKAN |
OKUL AİLE B. BŞK |
MURAT LİKOS |
ÖĞRETMEN |
ZEHRA KILINÇ |
ÖĞRETMEN |
AYŞEGÜL KARA |
ÖĞRETMEN |
ÖZER KAYA |
ÖĞRETMEN |
MELEHAT BİRİNCİ |
VELİ |
|
|
|
|
1.2. PlanlamaSüreci:
STRATEJİK PLANIN AMACI
Okulumuzda / kurumumuzda, toplumdan gelen talepleri dikkate alan, katılımcılığı önemseyen, hedeflerini netleştirmiş, hesap veren, şeffaf ve etkin bir yönetim anlayışı oluşturmak.
|
STRATEJİK PLANIN KAPSAMI
Bu stratejik plan dokümanı Kertem Mahalle Ortaokulu’nun, mevcut durum analizi değerlendirmeleri doğrultusunda, 2024-2028 yıllarında geliştireceği amaç, hedef ve stratejileri kapsamaktadır. |
STRATEJİK PLANIN YASAL DAYANAKLARI
SIRA NO |
DAYANAĞIN ADI |
1 |
5018 yılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu |
2 |
Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 2013/26 Nolu Genelgesi |
3 |
Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Plan Hazırlık Programı |
2. DURUM ANALİZİ
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Durum analizi bölümünde, aşağıdaki hususlarla ilgili analiz ve değerlendirmeler yapılmıştır;
Kurumsal tarihçe
Uygulanmakta olan planın değerlendirilmesi
Mevzuat analizi
Üst politika belgelerinin analizi
Faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerin belirlenmesi
Paydaş analizi
Kuruluş içi analiz
Dış çevre analizi (Politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, yasal ve çevresel analiz)
Güçlü ve zayıf yönler ile fırsatlar ve tehditler (GZFT) analizi
Tespit ve ihtiyaçların belirlenmesi
2.1. Kurumsal Tarihçe
Okul/kurumun hangi tarihte hangi amaçlara hizmet etmek için kurulduğu, bugüne kadar geçirdiği aşamalar, kurumsal yapıyı ve kültürü etkileyen gelişmeler ve önemli yapısal dönüşümler kısaca değerlendirilir.
1966-1967 eğitim öğretim yılında geçici bir binada eğitim-öğretime açılmıştır. Devlet tarafından inşa edilen okul 1968-1969 yılında tamamlanmıştır. 2012-2013 eğitim öğretim yılında okulumuz ilkokul ve orta okul olarak ayrılmış bir şekilde tek binada eğitim öğretime devam etmektedir.2016-2017 yılında ilkokul kısmının Fener Şehit Muhammet Türk İlkokuluna taşınması sonucunda bağımsız ortaokulu olarak eğitim öğretime devam etmektedir.
Emniyet Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Benim Polisim’ şiir yarışmasında il ikinciliği.
Kurumsal tarihçe bölümünde;
Okulun kuruluş tarihi, nerede ve kim tarafından kurulduğu,
Geçirdiği isim değişiklikleri,
Geçirdiği yapısal değişimler,
· Hedefkitlesi
gibi bilgiler yer almalıdır
2.2. Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi
Kerem Mahalle Ortaokulu 2019-2023 Stratejik Planı, 4 yıl boyunca uygulanmış, öngördüğümüz hedeflerin önemli çoğunluğuna ulaşılmıştır. Uygulanmakta olan stratejik planda yer alan “Durum Analizi” bölümü, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Stratejik Planları ile uyumludur. Hedeflerin gerçekçi, somut ve güncel ifade edilmesi bakımından okulöncesine özgü göstergeler de yer almaktadır. Stratejik plan hazırlama sürecinde verilen eğitimlerin yetersiz kaldığı ve bunların yeni plan sürecinde artması planı daha verimli hale getirebilir.
2.3. Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi
Kamu Yönetim Reformu kapsamında alınan Yüksek Planlama Kurulu kararlarında ve 5018 sayılı kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda, kamu kuruluşlarının stratejik planlamalarını hazırlamaları ve kuruluş bütçelerini bu plan doğrultusunda oluşturmaları öngörülmektedir. “Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Bu amaçla DPT tarafından, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi kanununun 9’ uncu maddesine dayanılarak “Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” hazırlanmıştır. Bu yönetmeliğe göre; stratejik planlama çalışmalarının kapsamdaki tüm kamu idarelerine yaygınlaştırılması, aşamalı bir geçiş takvimi dâhilinde yürütülmüştür. Söz konusu geçiş takvimine göre Milli Eğitim Bakanlığı, 2019-2023 yıllarını kapsayacak olan ilk stratejik planını hazırlayarak yürürlüğe koymuştur.
Yasal Yükümlülük (Görevler) |
Dayanak(Kanun, Yönetmelik, Genelge Adı ve Numarası ) |
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ ıncı maddesi ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı kanunun 15’ inci maddesine dayanılarak “Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” hazırlanmıştır. Kalkınma planları yıllık programlar ile diğer ilgili programlar dikkate alınarak hazırlanan stratejik planlar, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı (DPT) ve diğer ilgili kurumların öngörülen süreçlerinden geçerek yürürlüğe girmektedir. |
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ ıncı maddesi |
“Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Kamu idareleri, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırmak zorundadırlar. Kamu idareleri bütçelerini, stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerle uyumlu ve performans esasına dayalı olarak hazırlarlar. Kamu idarelerinin bütçelerinin stratejik planlarda belirlenen performans göstergelerine uygunluğu ve idarelerin bu çerçevede yürütecekleri faaliyetler ile performans esaslı bütçelemeye ilişkin diğer hususları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.” |
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi kanununun 9’ uncu maddesi |
24 Aralık 2005 tarihinde yayımlanan 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu Ayrıca ;
MEB Strateji Geliştirme Bakanlığı 2010/14 sayılı genelge, Kasım 1999 tarih ve 2506 sayılı Tebliğler Dergisi yayımlanan Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi - Şubat 2002 tarih ve 2533 Sayılı TD yayımlanan MEB Taşra Teşkilatı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Projesi ile okulumuzda stratejik plan hazırlanmıştır. |
24 Aralık 2005 tarihinde yayımlanan 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu |
Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak; onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. |
* 1739 sayılı kanunun23. maddesi, *222 sayılı kanunun 1. maddesi, *İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5. Maddesi |
Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünden yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamak. |
* 1739 sayılı kanunun *23. maddesi. |
Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak |
* İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5. Maddesi |
Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak, |
* İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5. Maddesi |
2.4. Üst Politika Belgeleri Analizi
Tablo 2. Üst Politika Belgeleri Analizi Tablosu
Üst politika belgelerinde Bakanlığımızın görev alanına giren konular ayrıntılı olarak taranmış ve bu belgelerde yer alan politikalar dikkate alınmıştır. Stratejik plan çalışmaları kapsamında taranmış olan politika belgeleri aşağıdaTablo 3, Tablo 4 ve Tablo 5’te verilmiştir.
Tablo 3: Üst Politika Belgeleri
Temel Üst Politika Belgeleri |
Diğer Üst Politika Belgeleri |
Kalkınma Planları |
Öğretmen Strateji Belgesi |
Orta Vadeli Programlar |
Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı |
Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programları |
Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı |
MEB 2024-2028 Stratejik Planı |
Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı |
Millî Eğitim Şura Kararları |
Ulusal Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı |
İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı |
2024-2028 Türkiye Çocuk Hakları Strateji Belgesi ve Eylem Planı |
İlçe MEM 2024-2028 Stratejik Planı |
|
Tablo 4: Üst Politika Belgeleri Analizi Tablosu
Faaliyet Alanı |
Ürün/Hizmetler |
Eğitim-Öğretim Faaliyetleri |
Öğrenci İşleri Kayıt-nakil işleri Devam-devamsızlık Sınıf geçme Sınav hizmetleri |
Rehberlik Faaliyetleri |
Öğrenci rehberliği Veli rehberliği Diğer rehberlik faaliyetleri |
Sosyal Faaliyetler |
Faaliyet alanlarının tespiti İlgi ve yeteneklere göre yönlendirme Katılımın sağlanması Dış paydaş iş birlikleri Faaliyet takvimi Raporlama |
Sportif Faaliyetler |
Faaliyet alanlarının tespiti İlgi ve yeteneklere göre yönlendirme Rehberlik Yarışmalar düzenlenmesi ve katılımın sağlanması Dış paydaş iş birlikleri Faaliyet takvimi Raporlama |
Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler |
Faaliyet alanlarının tespiti Katılımın sağlanması Dış paydaş iş birlikleri Faaliyet takvimi Raporlama |
İnsan Kaynakları Faaliyetleri |
Merkezi/Mahalli hizmet içi kurs/seminerlere katılım Eğitim içerikli toplantılar Kurum içi ve kurum dışı personel etkinlikleri Dış paydaş iş birliğindeki eğitim faaliyetleri |
Okul Aile Birliği Faaliyetleri |
İş birliği Toplantılar İhtiyaçların ve sorun alanlarının belirlenmesi İhtiyaçların giderilmesi |
Öğrencilere Yönelik Faaliyetler |
Okul içi ve okul dışı faaliyetler Ekiplerin ve kurulların işleyişi |
Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri |
Öğrenci takip kartları Ortak sınavlar Rehberlik Yönlendirme Değerlendirme toplantıları |
Öğrenme Ortamlarına Yönelik Faaliyetler |
Fiziki koşulların iyileştirilmesi Laboratuvarların amacına uygun işleyişi Derslik başına düşen öğrenci sayıları Öğretmenlerin mesleki gelişimleri |
Ders Dışı Faaliyetler |
Okul dışı öğrenme ortamları Ders dışı etkinlikler Okul-aile iş birlikleri |
2.5. Faaliyet Alanları ile Ürün/Hizmetlerin Belirlenmesi
Tablo 5: Faaliyet Alanlar/Ürün ve Hizmetler Tablosu
Faaliyet Alanı |
Ürün/Hizmetler |
Eğitim-Öğretim |
1)Ulusal ve uluslararası bilimsel yarışmalara katılabilecek öğrenciler yetiştirilmesi 2)Sosyal yönü ve özgüveni gelişmiş, akademik başarısı yüksek, nitelikli öğrenciler yetiştirilmesi 3) Öğrenme-öğretme sürecinin planlanması (Yıllık planların, etkinliklerin, çalışma yapraklarının ve öğretim materyallerinin hazırlanması) 4)Öğrenci başarısının belirlenmesi 5)Kayıt-nakil işleri, Devam-devamsızlık, Sınıf geçme, Sınav hizmetleri |
Rehberlik faaliyetleri |
1)Öğrencilerin gelişimlerinin takip edilmesi ve desteklenmesi. (Otobiyografi tekniği, çoklu zekâ, ergenlik dönemi özellikleri, öğrencilerin yeteneklerini ve ilgilerini belirlemek için yapılan akademik benlik ölçeği çalışmaları.) 2) Öğrenci davranışlarının geliştirilmesi. 3) Sağlıklı yaşam 4) Aile Eğitimleri (Çocuğumla Büyüyorum, İletişim Teknikleri, Motivasyon ve Sınav Kaygısı, SBS ve Motivasyon) ve Ailelerle Bireysel Görüşmeler.
|
Sportif faaliyetler |
1) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre okul takımları ve etkinlik gruplarının kurulması. Turnuvalar. 2) Öğrencilerin sportif faaliyetlerde yarışmalara katılım |
Kültürel ve sanatsal faaliyetler |
1)Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre koro, okul bandosu ve çalgı gruplarının oluşturulması, yarışmalara katılmaları-konserler. 2)Öğrencilerin sanatsal faaliyetlerinin değerlendirildiği yarışmalara ve sergilere katılım |
Öğrenme ortamlarına yönelik faaliyetler |
1)Bilim ve teknolojideki gelişmelerden yararlanılması |
Ders dışı faaliyetler |
1)Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak,
|
Paydaş Önceliklendirme Matrisi
Paydaş |
İçPaydaş |
DışPaydaş |
Yararlanıcı (Müşteri) |
Neden Paydaş? |
Önceliği |
MEB |
|
Ö |
|
Bağlı olduğumuz merkezi idare |
1 |
Öğrenciler |
|
|
Ö |
Hizmetlerimizden yaralandıkları için |
1 |
Özel İdare |
|
Ö |
|
Tedarikçi mahalli idare |
1 |
STK |
|
O |
|
Amaç ve hedeflerimize ulaşmak iş birliği yapacağımızkurumlar |
2 |
Yararlanıcı Ürün/Hizmet Matrisi
Ürün/Hizmet
Yararlanıcı (Müşteri) |
Eğitim-Öğretim(Örgün- Yaygın) |
Yatılılık-Bursluluk |
NitelikliİşGücü |
AR-GE, Projeler, Danışmanlık |
Altyapı,Donatım Yatırım |
Yayım |
Rehberlik, Kurs, Sosyal etkinlikler |
Mezunlar(Öğrenci) |
Ölçme-Değerlendirme |
Öğrenciler |
Ö |
o |
|
|
|
|
|
|
|
Ö |
Ö |
Ö |
|
|
|||||
Veliler |
|
|
|
|
|
|
Ö |
|
|
|
|
|
|
||||||
Üniversiteler |
|
|
o |
o |
|
|
|
Ö |
|
Medya |
|
|
o |
o |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Uluslararası kuruluşlar |
|
|
|
o |
|
o |
|
|
|
Meslek Kuruluşları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sağlık kuruluşları |
|
|
o |
|
|
|
|
|
|
Diğer Kurumlar |
|
|
|
|
|
|
|
|
o |
Özel sektör |
|
|
Ö |
o |
|
|
o |
|
|
Tablo 4. İç ve Dış Paydaş Analizi
Paydaş Adı |
İç / Dış Paydaş |
Önem Derecesi |
Etki Derecesi |
Milli Eğitim Bakanlığı |
Dış Paydaş |
5 |
5 |
Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü |
Dış Paydaş |
5 |
5 |
Diğer Kurum/Kuruluşlar |
Dış Paydaş |
5 |
4 |
Valilik |
Dış Paydaş |
5 |
4 |
Üniversite |
Dış Paydaş |
5 |
4 |
Güvenlik Güçleri (Emniyet, Jandarma) |
Dış Paydaş |
5 |
4 |
Sivil Toplum Kuruluşları (STK) |
Dış Paydaş |
4 |
4 |
Veliler |
Dış Paydaş |
5 |
5 |
Muhtarlık |
Dış Paydaş |
5 |
5 |
Müdürlüğe Bağlı Diğer Okul/Kurumlar |
Dış Paydaş |
5 |
4 |
Öğrenciler |
İç Paydaş |
5 |
5 |
Kurum Çalışanları |
İç Paydaş |
5 |
5 |
Okul Aile Birliği |
İç Paydaş |
5 |
5 |
2.6. Okul/Kurum İçi Analiz
Bubölümdeincelenecekkonularaltbaşlıklarhalindeverilmiştir.
2.6.1. Teşkilat Yapısı
OkulMüdürü |
OkulAileBirliği |
Müdür Yardımcısı |
OkulYönetim GelişimEkibi |
Strateji Geliştirme Kurulu |
Kurullar |
Rehberlik HizmetiServisi |
Büro Hizmetleri |
Yardımcı Hizmetler |
Komisyonlar |
Sosyal EtkinliklerKurulu |
Zümre Başkanları Kurulu |
Şube Öğretmenler Kurulu |
Satın Alma Komisyonu |
Muayeneve TeslimAlmaKomisyonu |
SosyalKulüpler |
Zümre Başkanları |
Sınıf Rehber Öğretmenleri |
Tablo 6: Okul/Kurum İçi Analiz İçerik Tablosu
Okul/Kurum İçi |
Analiz İçerik Tablosu |
Akademik başarı verileri |
Okulumuz öğrencilerinin %10 u fen Liseleri veya sınava dayalı öğrenci alan liselere yerleeştirmek |
Sosyal-kültürel-bilimsel ve sportif başarı verileri |
Okulumuz sportif başarılara sahip bir okuldur. |
Devam-devamsızlık verileri |
Okulumuz öğrencilerinin devamsızlık problemi yoktur. |
Öğretmenlerin hizmet içi eğitime katılmaoranları |
Öğretmenlerimiz &90 oranında eğitime katılmaktadır |
Öğrenme ortamı verileri |
Okulumuz bir bina içerisinde 1 adet laboratuvar, bilişim odası ve 8 sınıftan oluşmaktadır. |
2.6.2. İnsan Kaynakları
Tablo 7: Çalışanların Görev Dağılımı
Çalışanın Ünvanı |
Görevleri |
Okul /Kurum Müdürü |
Okul müdürü; 1. Uhdesindekisınıfindersinegirer 2. Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlere uygun olarak görevlerini yürütmeye, 3. Okulu düzene koyar, Okulu farklı bir yaşam alanı olarak öğrenci ve öğretmen ihtiyaçlarına göre dizayn eder 4. Denetler. 5. Okulun amaçlarına uygun olarak yönetilmesinden, değerlendirilmesinden ve geliştirmesinden sorumludur. 6. Okulmüdürü,görevtanımındabelirtilendiğergörevlerideyapar. 7. Tümöğretmenlerindersinidinlerverehberlik yapar. 8. Öğrencivetümçalışanlaraeğitimliderliği yapar. 9. İşsağlığıgüvenliğiileilgiliaksaklıklarıtespitedergerekli tedbirlerialır. |
Müdür Yardımcısı |
Müdür yardımcısı; 1. Okulun her türlü eğitim-öğretim, yönetim, öğrenci, personel, tahakkuk, ayniyat, yazışma, sosyal etkinlikler, yatılılık, bursluluk, güvenlik, beslenme, bakım, nöbet, koruma, temizlik, düzen, halkla ilişkiler gibi işleriyle ilgili olarak okul müdürü tarafindan verilen görevleri yapar 2. Müdüryardımcıları,görevtanımındabelirtilen diğergörevleride yapar. 3. İşsağlığıgüvenliğiileilgiliaksaklıklarıtespitedergerekli tedbirlerikomisyondaelealır. öğretim ve yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler.
|
Öğretmenler |
3. Derslerini branş öğretmeni okutan sınıf öğretmeni, bu ders saatlerinde yönetimce verilen eğitim-öğretim görevlerini yapar. 4. Okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılı-gündüzlü, normal veya ikili öğretim gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenlerin, normal öğretim yapan okullarda gün süresince, ikili öğretimyapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutmaları sağlanır. 5. Yönetici ve öğretmenler; Resmî Gazete, Tebliğler Dergisi,genelge ve duyurulardan elektronik ortamda yayımlananları Bakanlığın web sayfasından takip eder. 6. Elektronikortamdayayımlanmayanlarıiseokur,ilgiliyeriimzalar ve uygularlar. 7. Öğretmenler dersleri ile ilgili araç-gereç, laboratuar ve işliklerdeki eşyayı, okul kütüphanesindeki kitapları korur ve iyi kullanılmasını sağlarlar. 8. İş sağlığı güvenliği ile ilgili aksaklıkları tespit eder gerekli tedbirleri komisyona iletir. Kendizümresivediğerzümrelerileetkileşim halinde olmak |
Yardımcı Hizmetler Personeli |
1. Yardımcı hizmetliokul müdürüne, müdür yardımcısına ve nöbetçi öğretmene karşı sorumludur. 2. Müdürünvereceğihizmeteyönelikdiğergörevlerideyapar 3. Yazdönemindebahçıvanlıkgöreviniyerinegetirir. |
Tablo 8. İdari Personelin Hizmet Süresine İlişkin Bilgiler
Hizmet Süreleri |
2024 Yıl İtibarıyla |
|
Kişi Sayısı |
% |
|
1-4 Yıl |
2 |
22 |
5-6 Yıl |
0 |
0 |
7-10 Yıl |
0 |
0 |
10…..Üzeri |
0 |
0 |
Tablo 9. Okul/Kurumda Oluşan Yönetici Sirkülasyonu Oranı
|
Yıl İçerisinde Okul/Kurumdan Ayrılan Yönetici Sayısı |
Yıl İçerisinde Okul/Kurumda Göreve Başlayan Yönetici Sayısı |
||||
2024 |
2025 |
2026 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
TOPLAM |
1 |
- |
- |
1 |
- |
- |
|
1 |
- |
- |
1 |
- |
- |
Tablo 10. Öğretmenlerin Hizmet Süreleri (Yıl İtibarıyla)
Hizmet Süreleri |
Branşı |
Kadın |
Erkek |
Hizmet Yılı |
Toplam |
1-3 Yıl |
DİN KÜLTÜRÜ |
1 |
- |
1 |
1 |
4-6 Yıl |
|
|
|
|
|
7-10 Yıl |
İNGİLİZCE |
1 |
- |
7 |
1 |
11-15 Yıl |
FEN SOSYAL BİLGİLER TÜRKÇE MATEMATİK
|
1 - 1 |
- 1 - |
11 12 14 13 14 |
1 1 1 |
16-20 |
BEDEN EĞİTİMİ |
- - |
1 1 |
16 16 |
1 1 |
20 ve üzeri |
|
|
|
|
|
Tablo 11. Kurumdaki Mevcut Hizmetli/ Memur Sayısı
|
Görevi |
Erkek |
Kadın |
Eğitim Durumu |
Hizmet Yılı |
Toplam |
1 |
Memur |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
Hizmetli |
- |
1 |
- |
- |
1 |
Tablo 12. Okul/kurum Rehberlik Hizmetleri
Mevcut Kapasite |
Mevcut Kapasite Kullanımı ve Performans |
||||||||
Psikolojik Danışman Norm Sayısı |
Görev Yapan Psikolojik Danışman Sayısı |
İhtiyaç DuyulanPsikolojik Danışman Sayısı |
Görüşme Odası Sayısı |
Danışmanlık Hizmeti Alan |
Rehberlik Hizmetleri İle İlgili Düzenlenen Eğitim/Paylaşım Toplantısı vb. Faaliyet Sayısı |
||||
Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Sayısı |
Veli Sayısı |
ÖğretmenlereYönelik |
Öğrencilere Yönelik |
Velilere Yönelik |
||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Okul/kurumun teknolojik altyapısı ve teknolojiyi kullanabilme düzeyi belirlenir. Okul/kurumlarda derslerde ve ders dışı etkinliklerde kullanılmakta olan araç gereçlerin sayısı ve ihtiyaç durumu belirlenmelidir. Bu aşamada okul/kurumda hangi işlemlerin elektronik ortamda yapıldığı, gelecekte hangi iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmasının düşünüldüğü de belirtilmelidir.
Tablo 15. Teknolojik Araç-Gereç Durumu
Araç-Gereçler |
2024 |
2025 |
2026 |
İhtiyaç |
Fatih projesi akıllı tahta |
5 |
|
|
- |
Bilgisayar |
4 |
|
|
|
Fotokopi Makinesi |
2 |
|
|
|
Tablo 16
Fiziki Mekân |
Var |
Yok |
Adedi |
İhtiyaç |
Açıklama |
Öğretmen Çalışma Odası |
X |
|
1 |
- |
|
Ekipman Odası |
- |
- |
- |
- |
- |
Kütüphane |
X |
- |
1 |
- |
- |
Rehberlik Servisi |
- |
- |
- |
- |
- |
Resim Odası |
- |
- |
- |
1 |
- |
Müzik Odası |
- |
- |
- |
1 |
- |
Çok Amaçlı Salon |
- |
- |
- |
1 |
- |
Spor Salonu |
- |
- |
- |
1 |
- |
Tablo 17. Kaynak Tablosu
Kaynaklar |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
Genel Bütçe |
4000 |
5000 |
6250 |
7812 |
9765 |
Okul Aile Birliği |
6000 |
7500 |
9375 |
11720 |
14650 |
Özel İdare |
- |
|
|
|
|
Kira Gelirleri |
- |
|
|
|
|
Döner Sermaye |
- |
|
|
|
|
Dış Kaynak/Projeler |
- |
|
|
|
|
Diğer |
- |
|
|
|
|
TOPLAM |
10000 |
12500 |
15625 |
19532 |
24415 |
Tablo 18. Harcama Kalemler
Harcama Kalemi |
Çeşitleri |
Onarım |
Okul/kurum binası ve tesisatlarıyla ilgili her türlü küçük onarım; makine, bilgisayar, yazıcı vb. bakım giderleri |
Sosyal-sportif faaliyetler |
Etkinlikler ile ilgili giderler |
Temizlik |
Temizlik malzemeleri alımı |
Kırtasiye |
Her türlü kırtasiye ve sarf malzemesi giderleri |
Tablo 19. Gelir-Gider Tablosu
YILLAR |
2024 |
2025 |
2026 |
|||
HARCAMA KALEMLERİ |
GELİR |
GİDER |
GELİR |
GİDER |
GELİR |
GİDER |
Temizlik |
|
1000 |
|
1000 |
|
|
Küçük Onarım |
- |
1000 |
2000 |
|||
Bilgisayar Harcamaları |
- |
- |
- |
|||
Büro Makinaları Harcamaları |
500 |
- |
1000 |
|||
Kırtasiye |
500 |
1000 |
1000 |
|||
Personel Gideri Sigortalı |
- |
1000 |
- |
|||
Telefon |
|
|
|
|||
GENEL |
2000 |
4000 |
4000 |
KarşılaştırmalıÖğretmen/ÖğrenciDurumu(2024)
ÖĞRETMEN |
ÖĞRENCİ |
OKUL |
||
Toplamöğretmen sayısı |
Öğrencisayısı |
Toplam öğrenci sayısı |
Öğretmenbaşına düşen öğrenci sayısı |
|
Kız |
Erkek |
|||
9 |
17 |
13 |
30 |
4 |
Öğrenci Sayısına İlişkin Bilgiler
SINIFI |
Kız |
Erkek |
Toplam |
5 |
4 |
5 |
9 |
6 |
1 |
2 |
3 |
7 |
7 |
3 |
10 |
8 |
5 |
3 |
5 |
Toplam |
17 |
13 |
30 |
Tablo 21. PESTLE Analiz Tablosu
Politik-Yasal etkenler |
Ekonomik etkenler |
Okulumuz,MilliEğitimBakanlığıpolitikaları ve Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planlama faaliyetleri ışığında eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Öğrencilerini eğitimin merkezine koyan bir yaklaşımsergileyenokulumuz,öğrencilerin yeniliklere açık ve yeniliklerden haberdar, gelişim odaklı olmasını sağlayıcı, önleyici çalışmalarla,risklerdenkoruyucupolitikalar uygulayarak yasal sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirmek için çalışmaktadır. |
Okulumuz Kerem Mahallesinde bulunmakta ve bu çevredeki vatandaşların gelir durumu orta ya da düşük sevidededir. Mevcut mahalle halkının birçoğu balıkçılık sektöründe çalışmaktadır. Bununla birlikte mahalle de bulunan ailelerin okulun maddi kaynaklarına katkısı fazla olmamaktadır. Okulumuza gelir kaynağı okul aile birliği ve bakanlık ödemeleriyle sağlanmaktadır. |
Sosyokültürel etkenler |
Teknolojik etkenler |
Okulumuzun bulunduğu çevre çocuklarının eğitimine önem vermektedir. Ancak eğitimin okul-aile işbirliği içerisinde olması gerektiği konusunda bilinç düzeyi arttırılmalıdır. Ailelerin birçoğu geniş aile modelindedir. Erken yaşta evlenme oranları düşüktür. Nüfus tüm yaş gruplarında beklenilen düzeydedir. Bazı genç nüfus başka şehirlerde çalışmak için göç ettiğinden dolayı okul öğrenci mevcudu düşme eğilimindedir. |
Okulumuzdabirçoksınıftaakıllıtahta bulunmaktadır. Genel donanım malzemeleri mevcuttur. Okulumuz mahalle olması nedeniyle bazı teknolojik imkanlardan uzak kalmaktadır. Öğrencilerin evde internete erişimi kısmen vardır.. Öğretmenlerimizin birçoğu teknolojik araçları doğru biçimde kullanmaktadır. |
Çevresel Etkenler |
|
Okul mahalleokuluolmasıvebahçesinin tellerle çeviriliolmasıitibariileöğrenciler için güvenli bir oyun alanı oluşturmaktadır. Mahallemiz Karadenizin yeşillikleri içerisinde verim alınabilen topraklara ve su kaynaklarına sahiptir. Deprem riskinin Türkiye geneline nazaran daha az olduğu düşünülmektedir. |
Güçlü Yönler |
Zayıf Yönler |
1- Donanım malzemelerinin yeterli olması 2--Okulalanımızıngenişolması 3- İdarecivepersonelilişkisininkuvvetliolması 4- Kurumiçindeyapılmak istenen etkinliklere destek verilmesi 5-Mülkiveyerelyetkililerleolanolumludiyalogve işbirliği 6-Okulunfizikikapasitesininyeterliolması 7-Öğrencilerdedisiplingerektirecekdavranışlar olmaması 8-İnternetinin olması
|
1-Öğrencimevcudununfazlaolmaması 2-Okul bahçesinin yola yakın olması ve bu nedene bağlı sportif faaliyetlerinin kısıtlı olması 3-Velilerin toplantılara katılımının az olması. 4-Okulun kültürel ve sosyal faaliyetleri gerçekleştireceğiçokamaçlısalonununolmaması 5-Okulun sportif faaliyetlerini gerçekleştireceği kapalı spor salonunun olmaması 6-Hizmetalanındamaddiolarakzorlanılıyorolması. |
Tablo 22. GZFT Listesi
İç Çevre |
Dış Çevre |
||
Güçlü Yönler |
Zayıf Yönler |
Fırsatlar |
Tehditler |
Sınıf başına düşen öğrenci sayısının az olması. Taşımalı eğitim yapılması. |
Öğrencilerin yetenekli olduğu alanlarda kendini ortaya koymasını destekleyecek, hedeflerini belirleyecek rehberlik hizmetinin olmaması. Erken çocukluk dönemi eğitimi yetersizliği Seçmeli derslerin öğrencilerin ilgi ve yetenekten çok öğretmen durumuna göre belirlenmesi Okuma kültürünün gelişmemiş olması Türkçenin doğru ve anlaşılır bir şekilde konuşulmaması. |
Eğitimin kalitesinin arttırılması için AB programlarının varlığı, hibe ve desteklerin varlığı |
Dış etkenlerin (politikacıların, sendikaların) okul yönetimlerine müdahalede bulunma ihtimali
|
Kurum içi öz değerlendirmelerin yapılması. Dinamik ve genç bir kadroya sahip olunması. Yeniliğe, gelişime ve takım çalışmasına yatkın insan kaynağı Çalışanlar arası bilgi paylaşımı ve iş birliği |
Kurum içi motivasyon artırıcı etkili performans ve başarı kriterlerinin bulunmaması. Kurumda proje yazmış/yazabilecek öğretmen sayısının yetersizliği.
|
STK,özel kurum ve devletin öğrencilere verdiği burslar. İlçemizde eğitimine katkıda bulunmaya istekli hayırsever iş adamlarının olması. |
Özel sektörün eğitim yatırımlarının yeterli düzeyde olmaması Bölgenin coğrafi özellikleri gereği, ilçemizde yapılan iş ve işlemlerin birim maliyetlerinin yüksek olmasının getirdiği olumsuzluklar. |
Okul sağlığı ve güvenliği ile iş sağlığına ilişkin çalışmaların yapılması |
Öğrenim durumu yüksek veli sayısının azlığı. Öğrenci ebeveynlerinin sınav odaklı akademik başarıyı artırıcı faaliyetlere, davranış merkezli eğitim faaliyetlerine oranla daha çok önem vermesi |
İlçemizde halkın eğitim-öğretim faaliyetlerine destek vermesi. |
Okuma kültürünün gelişmemiş olması Türkçenin doğru ve anlaşılır bir şekilde konuşulmaması. Hayat boyu öğrenme kapsamındaki faaliyetlere ilişkin farkındalık düzeyi Parçalanmış aile sayısı Çalışanlara yönelik sosyal,kültürel,sportif faaliyet azlığı. |
Fiber optik internet altyapısına ve akıllı tahtalara sahip olunması. |
Bütçenin yetersiz oluşu. |
Eğitimde uygulanan “Fatih Projesi’nin teknolojik olarak eğitim-öğretime önemli destekler vermesi. EBA’ da etkili uygulamaların bulunması. MEB tarafından yayınlanan kazanım testlerine ulaşım kolaylığı. |
Bireylerde oluşan teknoloji bağımlılığı İnternet ortamında oluşan bilgi kirliliği, doğru ve güvenilir bilgiyi ayırt etme güçlüğü |
Yöneticilerin bilgi paylaşımına ve iş birliğine açıklığı Yöneticilerin katılımcılığı desteklemeleri |
|
Milli Eğitim Bakanlığının pilot çalışmalarında ilimizi ön planda tutması |
İlçemizde üniversite veya yüksek okul olmaması |
|
|
Turizm açısından çeşitliliğin fazla olması. |
|
|
|
İlçemizin KTÜ gibi köklü bir üniversiteye, yeni açılan Trabzon Üniversitesine aynı zamanda özel bir üniversiteye yakın olması |
|
|
|
İŞ-Kur’un okul ve kurumların yardımcı personel ihtiyacına yönelik çalışmalarının olması. |
|
Tablo 22. GZFT Stratejileri
|
Fırsatlar |
Tehditler |
Güçlü Yönler |
Sınıf başına düşen öğrenci sayısının az olması. Taşımalı eğitim yapılması. Dinamik ve genç bir kadroya sahip olunması. Yöneticilerin bilgi paylaşımına ve iş birliğine açıklığı Yöneticilerin katılımcılığı desteklemeleri |
Dış çevredeki tehditlerin olumsuz etkilerini, okul/kurumun güçlü yönlerini kullanarak en aza indirgemeye yönelik geliştirilen stratejilerdir. |
Zayıf Yönler |
|
Zayıf yönler ve tehditlerin olumsuz etkilerini en aza indirgemeye yönelik geliştirilen stratejilerdir. |
Yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren genç öğretmen kadrosuyla, öğrenci merkezli eğitim veren, teknolojiyi kullanan, velilerin ihtiyaç duydukları her an okul idaresi ve öğretmenlerine ulaşıp eğitim öğretim hizmetlerini alabildikleri, öğrencilerinin milli ve manevi değerleri ile başarılarını ön planda tutup, kaliteden ödün vermeyen çağdaş bir eğitim kurumuyuz.
İlköğretim çağındaki bütün öğrencilerin, milletin kültürel, manevi ve demokratik değerlerini benimsemiş, bilimsel düşünceyi rehber edinmiş, ruh, beden ve zihin yönünden sağlıklı ve dengeli yetişmiş, doğayı ve çevreyi koruyup geliştiren, dünyanın her yerinde başarılı olacağına inanmış, kendine güveni tam bireyler olarak yetiştirmektir.
ü İşbirliğiveDayanışma
ü Akılcılık veBilimsellik
ü DürüstveEtkiliİletişim
ü ÇözümOdaklılık
ü İnsanHaklarınaSaygı
ü DemokratikAnlayışveAdalet
ü Yenilikçilikve Özgünlük
ü Süreklideğişimve gelişim
Amaç 1: Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir.
Amaç 2: Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir.
Amaç 3: Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir.
Hedef 1.1 Öğrencilerin akademik başarılarıyla birlikte tasarım ve girişimcilik yönlerini artırmaya yönelik bütüncül çalışmalar yürütülecektir.
Hedef 1.2 Öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplum hizmeti alanlarında ders dışı etkinliklere katılım oranı artırılacaktır.
Hedef 2.1 Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir
Hedef 2.2 İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır.
Hedef 3.1 Kurum personelinin mesleki gelişimlerinin artırılması sağlanacaktır.
Hedef 3.2 Temel eğitimde okulların niteliğini arttıracak uygulamalara ve çalışmalara yer verilmesi sağlanacaktır.
PG 1.1.1 Matematik dersi yıl sonu puanı ortalaması
PG 1.1.2 Türkçe dersi yıl sonu puanı ortalaması
PG 1.1.3 Fen Bilimleri dersi yıl sonu puanı ortalaması
PG 1.1.4 Sosyal Bilimler dersi yıl sonu puanı ortalaması
PG 1.1.5 Yabancı dil dersi yıl sonu puanı ortalaması
PG 1.1.6 Öğrenci başına okunan kitap sayısı
PG 1.1.7 Okulun katılım sağladığı ulusal ve uluslararası proje sayısı
PG 1.1.8 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)
PG 1.1.9 Ortaokul 5. sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim alan öğrenci oranı
PG 1.2.1 Okulda bir eğitim ve öğretim döneminde bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)
PG 1.2.2 Bir eğitim ve öğretim yılında en az iki sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenci oranı (%)
PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)
PG 1.2.4 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunları alt başlığında en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%)
PG 1.2.5 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunlarına yönelik olarak düzenlenen alan/mekan sayısı.
PG 3.1.1 Okulda yaşanan kaza sayısı
PG 3.1.2 Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı
PG 3.1.3 Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğretmen, öğrenci ve veli sayısı
PG 3.1.4 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı
PG 3.1.5 Afet ve acil durum tatbikat sayısı
PG 3.2.1. İyileştirilen fiziki mekân (derslik, spor salonu, kütüphane, pansiyon vb.) sayısı
PG 3.2.2. Fiziksel mekanların temizlik ve hijyenine ilişkin memnuniyet oranı (%)
PG 3.2.3. Altyapı ve donatım eksikliği bulunan fiziksel birim sayısı
Amaç 1 |
Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir. |
|||||||||||
Hedef 1.1 |
Öğrencilerin akademik başarılarıyla birlikte tasarım ve girişimcilik yönlerini artırmaya yönelik bütüncül çalışmalar yürütülecektir. |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
||
PG 1.1.1 Matematik dersi yıl sonu puanı ortalaması |
15 |
75 |
75 |
80 |
85 |
90 |
100 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.2 Türkçe dersi yıl sonu puanı ortalaması |
15 |
70 |
80 |
85 |
90 |
95 |
100 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.3 Fen Bilimleri dersi yıl sonu puanı ortalaması |
10 |
80 |
80 |
85 |
90 |
95 |
100 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.4 Sosyal Bilimler dersi yıl sonu puanı ortalaması |
10 |
90 |
90 |
93 |
95 |
97 |
100 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.5 Yabancı dil dersi yıl sonu puanı ortalaması |
10 |
75 |
75 |
85 |
90 |
95 |
100 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.6 Öğrenci başına okunan kitap sayısı |
10 |
3 |
3 |
5 |
7 |
10 |
15 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.7 Okulun katılım sağladığı ulusal ve uluslararası proje sayısı |
10 |
0 |
0 |
2 |
4 |
6 |
8 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.8 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%) |
10 |
5 |
5 |
10 |
20 |
25 |
35 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.1.9 Ortaokul 5. sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim alan öğrenci oranı |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 ay |
12 ay |
|
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
|
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Zümre öğretmenleri |
|
||||||||||
Riskler |
Okuldaki öğretmenlerimizin tayin isteme olasılığından dolayı başvurulan projeler yarım kalabilir. Öğrencilerin sınavlara fazla odaklanması kitap okuma oranlarını düşürebilir. |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1 Öğrencilerin kazanım eksiklikleri tespit edilerek destekleme ve yetiştirme kurslarıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır. S2 Öğrencilerin kompozisyon, resim, şiir vb. yarışmalara katılımları teşvik edilecek, okul içerisinde yapılan yarışmalarda öğrencilerin ödüllendirilmesi sağlanacaktır. S3 Okul kütüphanesi zenginleştirilecek, öğrencilerin kitap okumasını teşvik edecek etkinlikler düzenlenecektir. S4 Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir. S5 Öğrencilerin ortaokul 5.sınıflarda yabancı dil ağırlıklı eğitim almaları sağlanacaktır. |
|
||||||||||
Maliyet Tahmini |
30000 |
|
||||||||||
Tespitler |
Öğrencilerin kitap okuma oranlarının arttırılması tüm derslerdeki okuduğunu anlama ve uygulama becerilerini geliştirecektir. |
|
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Okulumuzun kütüphanesindeki kitap sayısı arttırılmalıdır. |
|
|||||||||
Amaç 1 |
Ortaokul kademesinde öğrencilerin kaliteli eğitime erişimleri fırsat eşitliği temelinde artırılarak bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olarak çok yönlü gelişimleri sağlanacak ve temel hayat becerilerini edinmiş öğrenciler yetiştirilecektir. |
|||||||||||
Hedef 1.2 |
Öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplum hizmeti alanlarında ders dışı etkinliklere katılım oranı artırılacaktır. |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
||
PG 1.2.1 Okulda bir eğitim ve öğretim döneminde bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%) |
20 |
5 |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.2.2 Bir eğitim ve öğretim yılında en az iki sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenci oranı (%) |
20 |
2 |
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%) |
20 |
0 |
0 |
3 |
6 |
9 |
12 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.2.4 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunları alt başlığında en az bir faaliyete katılan öğrenci oranı (%) |
20 |
8 |
8 |
15 |
20 |
25 |
30 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG 1.2.5 Okulda bir eğitim ve öğretim yılında geleneksel çocuk oyunlarına yönelik olarak düzenlenen alan/mekan sayısı. |
20 |
0 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 ay |
12 ay |
|
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
|
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Beden eğitimi öğretmeni, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Çarşıbaşı Belediyesi |
|
||||||||||
Riskler |
Okulun mahalle yerleşim biriminde olması öğrencilerin topluma hizmet faaliyetlerini gerçekleştirebilecekleri yerlerden uzakta kalabilir.
|
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1 Her bir öğrencinin bir kulüp faaliyetinde aktif olarak yer alması sağlanarak kulüp faaliyetlerinin etkinliği artırılacaktır. S2 Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak ve farkındalık oluşturmak amacıyla afet ve acil durum, çevre, eğitim, spor, kültür ve turizm, sağlık ve sosyal hizmetler alanlarında toplum hizmeti faaliyetlerine katılımları artırılacaktır. S3 Okul bünyesinde yarışmalar düzenlenecektir. S4 Diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde yürütülen bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlardaki faaliyetler artırılacaktır. S5 Okul bahçeleri çocukların geleneksel oyunlarla vakit geçirmelerini sağlayacak ve gelişimlerini destekleyecek şekilde etkin olarak kullanılacaktır S6 Okul bünyesinde etkinlikler düzenlenecektir. S7 Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir. S9 Okul bahçeleri geleneksel çocuk oyunlarına yönelik düzenlenecektir. S11 Eğitim- öğretim yılı içerisinde okullarda geleneksel çocuk oyunları şenliği yapılacaktır. |
|
||||||||||
Maliyet Tahmini |
40000 |
|
||||||||||
Tespitler |
Okulumuzun fiziksel imkânları geleneksel çocuk oyunları etkinlikleri, sportif faaliyetler için müsaittir ancak geliştirilmesi gerekmektedir. Yerel ve ulusal düzeydeki yarışmalara katılım oranı azdır. Teşvik edilmesi gerekmektedir. |
|
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Okul bahçesi geleneksel çocuk oyunları, sportif ve kültürel faaliyetler için yeterli alana sahiptir. Bu alanlar düzenlenecektir. Okul idaresi; sınıf rehber öğretmenleriyle işbirliği yaparak çocukların bu faaliyetlere özendirilmesini sağlayacaktır. Okul idaresi ilgili birimlerle işbirliği kurarak yapılacak faaliyetlerle ilgili maddi ve manevi kaynak sağlayacaktır. |
|
|||||||||
Amaç 2 |
Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir. |
||||||||||
Hedef 2.1 |
Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir |
||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
||
PG2.1.1. Okulda yaşanan kaza sayısı |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 ay |
12 ay |
||
PG2.1.2. Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
5 |
5 |
7 |
9 |
11 |
13 |
6 ay |
12 ay |
||
PG2.1.3.Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı |
10 |
5 |
5 |
8 |
12 |
16 |
20 |
6 ay |
12 ay |
||
PG2.1.4. Sağlıklı beslenme ve obezite ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
3 |
3 |
6 |
9 |
12 |
15 |
6 ay |
12 ay |
||
PG2.1.5. Hijyen, gıda güvenliği, bulaşıcı hastalıklar ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
5 |
7 |
9 |
11 |
13 |
15 |
6 ay |
12 ay |
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul rehberlik servisi, okul krize müdahale ekibi |
||||||||||
Riskler |
Okulumuza güçlendirme çalışması yapılması kararı verildiği için okul taşınabilir. Velilerin eğitimlere katılmaması okul aile işbirliğine zarar verebilir. |
||||||||||
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1. Öğrenci, öğretmen ve velilerde farkındalık oluşturmak için bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı, siber zorbalık, sağlıklı beslenme ve obezite, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve gıda güvenliği gibi konularda alan uzmanları ile iş birliğinde eğitimler düzenlenecektir. S2. Okulda yaşanan disiplin olaylarının nedeni rehber öğretmen koordinasyonunda sınıf rehber öğretmeni ve öğrencilerin diğer öğretmenleriyle iş birliğinde tespit edilerek bu konuda çalışmalar yapılarak öğrencilerin ve velilerin farkındalıkları artırılacaktır. S3. Sivil savunma alanında öğrenci kulüp faaliyetleri kapsamında etkinlikler düzenlenecektir. S4. Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır. S5. Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir. |
||||||||||
Maliyet Tahmini |
9000 |
||||||||||
Tespitler |
Günümüzde bağımlılıkla mücadele konusu fazlasıyla önem arz etmektedir. Erken yaşlarda eğitim öğrencilerin ilerleyen zamanlardaki davranışlarını şekillendirir. Bu yüzden yapılacak çalışmalar titizlikle yapılmalıdır. Ailedeki hijyen eğitimi farklılık gösterebilir. Doğru olan eğitimin uzman ekipler tarafından desteklenmesi gerekmektedir. Akran zorbalığı konusunda yapılan araştırmalar; okulda birçok öğrencinin akran zorbalığına uğradığını göstermektedir. |
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Öğretmen ve idarecilerden hedefe yönelik eğitim eksiği olanların eğitimlerini tamamlamaları sağlanacaktır. Okul idaresi bu konularda yetkili ve ilgili birimlerle görüşerek öğretmenleri ve öğrencileri destekleyici ve geliştirici eğitimler, etkinlikler organize etmelidir. |
|||||||||
Amaç 2 |
Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir |
|||||||||||
Hedef 2.2 |
İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır. |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
||
PG2.2.1. Elektrik tüketimi (kw) |
25 |
52550 |
3800 |
3750 |
3700 |
3650 |
3600 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG2.2.2. Su tüketim miktarı (m3) |
25 |
1095 |
170 |
160 |
150 |
140 |
130 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG2.2.3. Doğalgaz/ akaryakıt /kömür tüketim miktarı (m3/lt/kg) |
25 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG2.2.4. Bakım ve onarımı yapılan alan‐tesisat sayısı/oranı |
25 |
10 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
6 ay |
12 ay |
|
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
|
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
|
||||||||||
Riskler |
İklim şartlarının beklenen düzeyde gitmemesi kömür tüketim miktarını arttırabilir. Okulumuzun ısınma şekli kömür kaloriferidir. Bu da güncel kurda kömür fiyatlarının artması maliyeti arttıracaktır. |
|
||||||||||
Okuldaki fotokopi makinesi, yazıcılar ve fiziksel mekanlar yeni olmadığından dolayı arıza çıkarma ihtimali vardır. |
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1. Okul elektrik, su ve yakıt tüketimi miktar ve tutar olarak izlenerek tüketimi artıran unsurlar araştırılacak ve verimliliği artıracak tedbirler alınacaktır. S2. Tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği ile ilgili farkındalık çalışmaları yapılacaktır. S3. Enerji tasarrufuna yönelik proje geliştirilecektir.
|
|
||||||||||
Maliyet Tahmini |
125000 |
|
||||||||||
Tespitler |
Günümüzde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması doğa bilincini arttıracak ve gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakacaktır. |
|
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Yerleşim yerine doğalgaz bağlantı hattı gelirse kömür kaloriferi ısınma sisteminden doğalgaz ile ısınma sistemine geçiş yapılacaktır. Elektrik tüketimini azaltmak için öğrencilere konuya ilişkin eğitimler verilecektir. |
|
|||||||||
Amaç 3 |
Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir. |
||||||||||
Kurum personelinin mesleki gelişimlerinin artırılması sağlanacaktır. |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
||
PG 3.1.1 Hizmet içi eğitim alan yönetici ve öğretmen sayısı |
13 |
21 |
21 |
21 |
21 |
21 |
21 |
6 ay |
12 ay |
||
PG3.1.2 Eğitim alan yardımcı personel sayısı |
12 |
0 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.3 Uzaktan hizmet içi eğitime katılan öğretmen sayısı |
13 |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.4 Ulusal ve uluslararası projelere katılım sağlayan öğretmen sayısı |
12 |
0 |
0 |
1 |
3 |
5 |
7 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.5 Öğretmenlere yönelik düzenlenen eğitim sayısı |
13 |
1 |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.6 Yöneticilere yönelik düzenlenen eğitim sayısı |
12 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.7 Yüksek lisans eğitimini sürdüren/ tamamlayan öğretmen ve yönetici sayısı |
13 |
2 |
2 |
3 |
5 |
7 |
9 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.8 Doktora eğitimini sürdüren/tamamlayan öğretmen ve yönetici sayısı |
12 |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 ay |
12 ay |
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
İlçe milli eğitim müdürlüğü, Trabzon Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi |
||||||||||
Riskler |
Öğretmenlerin ve idarecilerin hizmet içi eğitimler, Yüksek lisans, Doktora gibi eğitimlerine katkı sağlayacak alanlara teşvik edilmemesi hedefe ulaşmayı zorlaştırabilir. |
||||||||||
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları tespit edilerek bu ihtiyaçları gidermeye yönelik bir mesleki gelişim planı hazırlanacaktır. S2 Bakanlık, diğer kurum ve kuruluşlarla yapılan iş birlikleri kapsamında yardımcı personelin görev alanı ile ilgili iş başı eğitim almaları sağlanacaktır. S3 Okul öğretmenlerinin alanlarında mesleki gelişimlerini ve öğretmenlik yeterliklerini geliştirmek için mahalli ve merkezi düzeyde eğitim almaları sağlanacaktır. S4 Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin dijital platformlar aracılığıyla verilen eğitimlere katılmaları teşvik edilecektir. S5 Okul personelinin isteklendirme, iş doyumu ve kurumsal bağlılık düzeylerini artıracak çalışmalar yapılacaktır. |
||||||||||
Maliyet Tahmini |
5000 |
||||||||||
Tespitler |
Okulumuzdaki öğretmenler hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmaktadır ancak Yüksek Lisans ve Doktora yapan öğretmen sayısı düşüktür. |
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve üniversitelerle işbirliği yapılarak öğretmenlerin Lisansüstü eğitim alması desteklenecektir. Okulumuz öğretmenlerinden eğitim verebilecek düzeyde eğitim alan öğretmenlerin olması sağlanacaktır. |
|||||||||
Amaç 3 |
Okulun eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda niteliğini arttırmak amacıyla kurumsal kapasite geliştirilecektir. |
||||||||||
Hedef 3.1 |
Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir. |
||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
||
PG 3.1.1 Okulda yaşanan kaza sayısı |
15 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.2 Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı |
15 |
5 |
5 |
7 |
9 |
11 |
13 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.3 Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğretmen, öğrenci ve veli sayısı |
15 |
5 |
5 |
8 |
12 |
16 |
20 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.4 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı |
15 |
2 |
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
6 ay |
12 ay |
||
PG 3.1.5 Afet ve acil durum tatbikat sayısı |
10 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6 ay |
12 ay |
||
Koordinatör Birim |
Okul idaresi |
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Çarşıbaşı Belediyesi, Sivil Savunma kuruluşları |
||||||||||
Riskler |
Okulun konumu ilçe ve il merkezine uzak olduğundan dolayı il merkezli kuruluşların okulumuza gelip eğitim verme ihtimali düşebilir. |
||||||||||
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1 Eğitim ortamları iş sağlığı ve güvenliği yönergesine uygun hâle getirilecektir. S2 Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) afetlere karşı gerekli tedbirlerin alınması için çalışmalar yapılacaktır. S3 Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) konularında alan uzmanları ile iş birliğinde öğretmen ve öğrencilere farkındalık eğitimleri verilecektir. S4 Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır. S5 Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir. |
||||||||||
Maliyet Tahmini |
Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir. |
||||||||||
Tespitler |
Bölge itibariyle eğimli yeryüzü şekilleri ve yağmur miktarının fazla olmasından dolayı toprak kayması gerçekleşebilir. Öğrencilerin bu konuda eğitime ihtiyacı vardır. Okulumuzda bulunan açık ve kapalı alanların kullanımında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve gerekli önlemlerin alınması gerekmektedir. Yangın, sel, salgın hastalıklar gibi afetlerde karmaşaya sebep olmamak için tüm toplumun bilgilendirilmeye ve bu gibi durumlarda nasıl davranılması gerektiğini öğrenmeye ihtiyacı vardır. |
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Okulumuzda yangın, sel, heyelan gibi afetlere karşı eğitimler düzenlenecektir. Okulun açık ve kapalı alanlarındaki güvenliği sağlamaya yönelik alınan önlemler gözden geçirilecek ve eksik olan önlemlerin tespiti halinde hızla önlemler alınacaktır. |
|||||||||
Amaç 3 |
Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir. |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
Hedef 3.1 |
Eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi için okul sağlığı ve güvenliği geliştirilecektir |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
||
PG3.1.1. Okulda yaşanan kaza sayısı |
10 |
1 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.2. Bağımlılıkla mücadele ile ilgili konularda eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
1 |
20 |
25 |
30 |
35 |
35 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.3.Akran zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili konularda eğitim alan öğrenci ve öğretmen sayısı |
10 |
1 |
15 |
20 |
25 |
30 |
35 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.4. Sağlıklı beslenme ve obezite ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
1 |
20 |
25 |
30 |
35 |
35 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.5. Hijyen, gıda güvenliği, bulaşıcı hastalıklar ile ilgili konularda verilen eğitim alan öğrenci, öğretmen ve veli oranı |
10 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.6. Disiplin kuruluna sevk edilen olay sayısı |
10 |
1 |
3 |
2 |
- |
- |
- |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.7. Afete hazırlık eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı |
10 |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.8. İlkyardım eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı |
10 |
1 |
2 |
5 |
10 |
15 |
20 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.9 Sivil savunma eğitimlerine katılan öğrenci ve öğretmen sayısı |
10 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.1.10. Afet ve acil durum tatbikat sayısı |
10 |
1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
6 ay |
12 ay |
|
||
Koordinatör Birim |
Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili tüm faaliyetlerin koordine edilmesinden sorumlu olan tek bir birimdir (Okul/kurumun idaresi, rehberlik servisi, zümre başkanları vb. gibi). |
|
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde sorumlulukları olan birimlerdir. |
|
||||||||||
Riskler |
Hedefin gerçekleşmesini etkileyebilecek en fazla beş riske yer verilir. |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
Stratejiler |
Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik en fazla beş stratejiye maddeler hâlinde yer verilir. S1. Öğrenci, öğretmen ve velilerde farkındalık oluşturmak için bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı, siber zorbalık, sağlıklı beslenme ve obezite, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve gıda güvenliği gibi konularda alan uzmanları ile iş birliğinde eğitimler düzenlenecektir. S2. Okulda yaşanan disiplin olaylarının nedeni rehber öğretmen koordinasyonunda sınıf rehber öğretmeni ve öğrencilerin diğer öğretmenleriyle iş birliğinde tespit edilerek bu konuda çalışmalar yapılarak öğrencilerin ve velilerin farkındalıkları artırılacaktır. S3. Başarılı ve örnek davranış sergileyen öğrencilerin onur belgesiyle ödüllendirilmesi ve bu öğrencilerin diğer öğrencilere örnek olması sağlanacaktır. S4. Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) afetlere karşı gerekli tedbirlerin alınması için çalışmalar yapılacaktır. S5. Doğa, insan ve teknoloji kaynaklı (deprem, sel, heyelan, yangın, çığ ve salgın hastalıklar vd.) konularında alan uzmanları ile iş birliğinde öğretmen, öğrenci ve velilere farkındalık eğitimleri verilecektir. S6. Sivil savunma alanında öğrenci kulüp faaliyetleri kapsamında etkinlikler düzenlenecektir. S7. Okulun afet ve acil durum eylem planının güncel tutulması sağlanacaktır. S8. Afet ve acil durum tatbikatları düzenlenecektir. |
|
||||||||||
Maliyet Tahmini |
Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir. |
|
||||||||||
Tespitler |
Durum analizi sonuçlarından elde edilmiş ve belirlenen hedefe gerekçe olabilecek en fazla beş maddeye yer verilir. |
|
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Tespit edilen ihtiyaç ya da sorun alanlarına yönelik ortaya konulan çözümleri içeren en fazla beş maddeye yer verilir. |
|
|||||||||
Amaç 3 |
Okulun amaçlarına ulaşmasını sağlayacak kurumsal imkân ve yetkinlikler verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir |
|||||||||||
Hedef 3.2 |
İklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği artırılacaktır. |
|||||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi* |
Başlangıç Değeri** |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
||
PG3.2.1. Elektrik tüketimi (kw) |
25 |
1 |
3800 |
3750 |
3700 |
3650 |
3600 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.2.2. Su tüketim miktarı (m3) |
25 |
1 |
170 |
160 |
150 |
140 |
130 |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.2.3. Doğalgaz/ akaryakıt /kömür tüketim miktarı (m3/lt/kg) |
25 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 ay |
12 ay |
|
||
PG3.2.4. Bakım ve onarımı yapılan alan‐tesisat sayısı/oranı |
25 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
6 ay |
12 ay |
|
||
Koordinatör Birim |
Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili tüm faaliyetlerin koordine edilmesinden sorumlu olan tek bir birimdir (Okul/kurumun idaresi, rehberlik servisi, zümre başkanları vb. gibi). |
|
||||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Hedefin gerçekleşmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde sorumlulukları olan birimlerdir. |
|
||||||||||
Riskler |
Hedefin gerçekleşmesini etkileyebilecek en fazla beş riske yer verilir. |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
Stratejiler |
S1. Okul elektrik, su ve yakıt tüketimi miktar ve tutar olarak izlenerek tüketimi artıran unsurlar araştırılacak ve verimliliği artıracak tedbirler alınacaktır. S2. Tasarruf tedbirleri kapsamında enerji verimliliği ile ilgili farkındalık çalışmaları yapılacaktır. S3. Enerji tasarrufunun sağlanması için atölye ve laboratuvarlarda tedbir alınmasına yönelik çalışmalar yapılacaktır. S4. Enerji tasarrufuna yönelik proje geliştirilecektir. S5. Yenilenebilir enerji kaynaklarından daha fazla yararlanmak için çalışmalaryapılacaktır. |
|
||||||||||
Maliyet Tahmini |
Hedefin gerçekleşmesine ilişkin ihtiyaç duyulan toplam tahmini maliyete yer verilir. |
|
||||||||||
Tespitler |
Durum analizi sonuçlarından elde edilmiş ve belirlenen hedefe gerekçe olabilecek en fazla beş maddeye yer verilir. |
|
||||||||||
İhtiyaçlar |
|
Tespit edilen ihtiyaç ya da sorun alanlarına yönelik ortaya konulan çözümleri içeren en fazla beş maddeye yer verilir. |
|
|||||||||
Okulumuz stratejik planındaki hedeflere yönelik stratejiler yukarıdaki tabloların içerisinde verilmiştir.
Tablo 25. Tahmini Maliyet Tablosu
|
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
Toplam Maliyet |
Amaç 1 |
|
|
|
|
|
|
Hedef 1.1 |
10000 |
7000 |
7000 |
5000 |
1000 |
30000 |
Hedef 1.2 |
5000 |
5000 |
10000 |
10000 |
10000 |
40000 |
Amaç 2 |
|
|
|
|
|
|
Hedef 2.1 |
5000
|
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
9000 |
Hedef 2.2 |
25000 |
25000 |
25000 |
25000 |
25000 |
125000 |
Amaç 3 |
|
|
|
|
|
|
Hedef 3.1 |
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
5000 |
Hedef 3.2 |
18000 |
20000 |
22000 |
25000 |
27000 |
112000 |
TOPLAM |
64000 |
59000 |
66000 |
67000 |
65000 |
331000 |
Adres:
KEREM MAH. KEREM2 SK. TRABZON ÇARŞIBAŞI KEREM MAHALLESI ORTAOKULU BLOK NO 30 ÇARŞIBAŞI / TRABZON
Telefon
05357695218